۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۰۹۷۲۵
خطیب جمعه قفول بحرین:

رژیم آل خلیفه مسوول اصلی بحران در کشور است/ملت با قدرت به اعتراضات خود ادامه می دهد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین، رژیم آل خلیفه را مسوول اصلی ادامه بحران در این کشور عنوان کرد.
سيد عبدالله الغريفي خطيب جمعه قفول بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله الغریفی، خطیب جمعه قفول بحرین، شب گذشته در جمع کثیری از مردم در مسجد امام صادق (ع) این شهر گفت: در حالی که در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه فضیلت، رحمت، خیر، برکت و الطاف الهی هستیم، بحران همچنان بحرین را فراگرفته و تدابیر شدید امنیتی، آسایش و ثبات مردم را تحت تاثیر قرار داده است و پیگردها و بازداشت های امنیتی علیه شهروندان ادامه دارد.

وی افزود: زندان های آل خلیفه از پزشکان، فعالان عرصه های مختلف، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم آکنده است و مقامات بحرینی همچنان به اخراج کارمندان و کارگران می پردازند. بر اساس آمار اعلام شده از سوی اتحادیه کارگری، بیش از 2500 کارگر از کار بیکار شده اند و مطمئنا آمار واقعی از این تعداد فراتر است. این آمار نشان می دهد که بیش از 3000 خانواده بحرینی در وضعیت نابسامانی قرار دارند و زندگی پررنجی را می گذرانند.

علامه الغریفی از تبعیض علیه دانشجویان به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: سیاست تبعیض حتی مدارس و دانشگاه ها را نیز فراگرفته است، به طوری که دانش آموزانی که معدل بسیار بالایی دارند از تحصیل در رشته دلخواه محروم هستند یا از اعطای بورسیه به آنان خودداری می شود.

خطیب جمعه قفول با اشاره به پایان گفت وگوهای نمایشی آل خلیفه تصریح کرد: این گفت وگوها بدون هیچ نتیجه مثبتی پایان یافت، الوفاق که بزرگ ترین فراکسیون پارلمان به شمار می آید از این جلسات کناره گیری کرد و گروه های معارض نیز از نتایج این مذاکرات تا زمانی که به اصلاحات واقعی منجر نشود اعلام برائت کرده اند. این گفت وگوها هیچ امیدی در دل مردم ایجاد نکرد و نتایج آن نیز امیدها را نقش بر آب ساخت.

وی بر ادامه اعتراضات تاکید کرد و بیان داشت: گروه های سیاسی همچنان بر خواسته های خود پافشاری می کنند و جمعیت الوفاق، تجمع های بزرگی را به صورت هفتگی برگزار می کند تا صدای مردم همچنان با قدرت شنیده شود و ادامه بحران را به جهانیان نشان دهند. شهروندان نیز با صلابت در تجمع ها حضور می یابند و خواسته های مشروع خود را فریاد می زنند.

سید عبدالله الغریفی نظام را مسوول اصلی بحران در بحرین خواند و گفت: ملت و گروه های سیاسی معارض، رژیم آل خلیفه را مسوول اصلی بحران قلمداد می کنند و دولت نیز در مقابل از معارضان به عنوان عوامل اصلی بحران و تنش یاد می کنند، اما روشن است که این بحران تنها از سوی نظام قابل حل است و تا هنگامی که اقدام جدی دراین باره انجام ندهد نمی توان نسبت به پایان بحران امیدوار بود./980/ب901/گ
ارسال نظرات