۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۷۹۴

همایش روحانیان و طلاب مراغه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی استادان، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه شهرستان مراغه در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، 8 مرداد در همایش طلاب، مبلغان و روحانیان مراغه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بازگویی فرایض دینی مهم و اساسی دین مبین اسلام است.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از فرصت های معنوی این ماه پرفضلیت در گسترش شور و نشاط معنوی در جامعه گفت: روحانیت باید با مخاطب‌شناسی در کوتاه ترین زمان ممکن، بیشترین استفاده را برای تبلیغ مبانی ارزشمند اسلامی داشته باشند.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که سخنرانی های طولانی و کم محتوا شایسته مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان نیست، تصریح کرد: مردم دوستدار عالمی آگاه به زمان، پاسخگو به سؤالات دین، مردمی و گزیده گو هستند، روحانیت نباید با کلمات و جملاتی که فهم آن برای همگان دشوار است، به تبلیغ امور دین بپردازند.

وی زمان شناسی تبلیغ را از دیگر اصول مهم در تبیین مفاهیم عالی دین دانست و اظهار داشت: روحانیان به بیان احکام ماه مبارک رمضان بسنده نکرده و باید مسائل روز را که در ارتباط با دین مبین اسلام و احکام است را به مردم بازگو کنند.

همچنین رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه در سخنانی با بیان این‌که 118 باب مسجد در مراغه فعال است، گفت: بیش از 100 روحانی بومی نیز در این شهرستان به تبلیغ مبانی دین اسلام مشغول هستند.

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی مراغه، نیز در سخنانی از برخورد قاطع نیروی انتظامی با مظاهر روزه خواری در ماه مبارک رمضان خبر داد./935/پ203/س
ارسال نظرات