۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۸۱۵
عضو خبرگان رهبری:

جلب اعتماد مردم با خدمت بی‌منت تحقق می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه اعتماد متقابل میان دولت و مردم را نعمتی بزرگ برای نظام اسلامی دانست و خطاب به مدیران گفت: جلب اعتماد مردم با خدمت بی منت محقق می‌شود.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري امام جمعه مراغه   عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مدیران، مسؤولان و شهرداران استان آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات پارک معلم شهرستان مراغه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تهذیب نفس و مرور رسالت خطیر دولتمردان در قبال مردم انقلابی ایران است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی تنها به شخص، حزب و یا گروه خاصی تعلق ندارد، گفت: همه ارکان نظام اسلامی باید در خدمت مردم باشند، چراکه این ملت ولی نعمتان مسؤولان هستند و زندگی در سایه احکام الهی و رفاه و عدالت اجتماعی را حق خود می دانند.

امام جمعه مراغه اعتماد متقابل میان دولت و مردم را نعمتی بزرگ برای نظام اسلامی دانست و خطاب به مدیران گفت: جلب اعتماد مردم با خدمت بی منت محقق می شود، امام راحل الگویی تمام عیار برای دولتمردان و مدیران کشور هستند، ایشان با وجود این‌که در اوج مراحل عرفانی، سیاسی و اخلاقی بودند، خود را خدمتگزار ملت می دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رسیدگی به امور مردم ساکن در شهرستان ها و بخش‌های تابعه شد و خاطرنشان کرد: دولتمردان و نمایندگان مجلس باید برای حفظ آبروی نظام به شهرها و روستاهای کوچک و دورافتاده توجه بیشتری داشته باشد.

وی اشتغال زایی، مقابله با ناهنجاری های اجتماعی  همچون مواد مخدر، گسترش فرهنگ دینی در جامعه، امنیت شغلی و ایجاد درآمد پایدار را عوامل مهم در جهت رفاه و آسایش مردم دانست و ادامه داد: هر چه مردم از خدمتگزاری دولت راضی باشند، به همان مقدار نسبت به کارآمدی و حاکمیت نظام اسلامی اعتماد خواهند شد.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل هیأت حل اختلاف و برقراری روابط قوای سه گانه از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: تشکیل این هیأت در بند هفت اصل 110 قانون اساسی پیش بینی شده که تاکنون نیازی به تشکیل آن وجود نداشت، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با اختیارات خود و بنا به ضروت زمان این هیأت را به منظور ایجاد اتحاد بیشتر در بین قوای سه گانه تشکیل دادند.

وی تصریح کرد: رؤسای قوای سه گانه باید خود را موظف به رعایت اصول و قوانین اسلامی بکنند تا برنامه ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران برای مردم انقلابی به صورت ارزنده‌تری اجرا شود./935/پ202/س
ارسال نظرات