۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۰۵۶
امام جمعه سراب:

لباس روحانیت، لباس وفاداری به مکتب اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب در همایش طلاب و روحانیان این شهر گفت: لباس روحانیت در واقع لباس وفاداری به مکتب اسلام و اعلام حمایت از یک آرمان بلند است که رسول خدا آن را بنیان نهاد.
امام جمعه سراب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب، امروز در همایش طلاب و روحانیان این شهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی با سختی ها، شکنجه ها و تبعیدهای مکرر علما و روحانیان مجاهد به ثمر نشست، حراست از این نعمت بزرگ که علمای و مراجع در طول تاریخ آرزوی برقراری چنین نظامی را داشتند، بر عهده همگان به ویژه جامعه روحانیت و حوزویان متدین و حاضر در صحنه است.

وی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی و امپراطوری رسانه ای غرب در 32 سال گذشته با راهکارهای مختلف از جمله تهدید، تحریم و تخریب چهره‌های تاثیرگذار و دلسوز نظام اسلامی به دنبال براندازی بوده، غافل از این‌که ولایت‌مداری ملت ایران رمز تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

حجت الاسلام رشتبری با تأکید بر این‌که طلاب و روحانیان بایستی همواره شأن لباس روحانیت را حفظ کنند، تصریح کرد: لباس روحانیت در واقع لباس وفاداری به مکتب اسلام و اعلام حمایت از یک آرمان بلند است که رسول خدا آن را بنیان نهاد.

امام جمعه سراب با اشاره به توطئه های ننگین دشمنان در سوء استفاده از روحانیت گفت: لباس مقدس روحانیت برای افرادی که واجد شرایط پوشیدن آن نیستند، موجب تقویت جبهه دشمن می شود.

وی با بیان اینکه روحانی با لباس خود سرباز آماده در رکاب مکتب جعفری و عاملی برای رونق اندیشه تشیع است، اظهار داشت: اگر خود را سرباز نهضت مهدوی می دانیم، بایستی رفتار، گفتار و منش خود را نیز مهدوی کنیم، تا در نهایت شرمنده حضرت ولی‌عصر(عج)، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا نباشیم.

حجت الاسلام رشتبری روحانیان را حافظان سنگرهای دین و شریعت معرفی کرد و گفت: روحانیت در مقاطع مختلف تاریخ سبب احیای ارزش‌های دینی و مبانی متعالی تشیع شده است، تداوم چنین روندی نیازمند تهذیب نفس و آگاهی به زمان از سوی روحانیت است.

امام جمعه سراب در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اصول مهم تبلیغ افزود: در شرایطی که دشمنان اسلام اعتقادات و هویت دینی جوانان ایرانی را نشانه رفته اند، رسالت روحانیان حساس تر از گذشته است، اگر مبلغان بدون آینده‌نگری و برنامه‌ریزی اقدام به تبلیغ کنند، هیچ نتیجه مثبتی عایدشان نخواهد شد.

وی با تاکید بر مخاطب شناسی در تبلیغ گفت: بهره مندی از فناوری های روز، زمان شناسی، کوتاه و مفیدگویی، مستندگویی، بهره مندی از آیات و روایات معتبر و همچنین مردم داری و جوان گرایی از مهم‌ترین اصول لازم برای تبلیغ مبانی دینی در ماه مبارک رمضان است.

همچنین حجت الاسلام رفیعی، استاد حوزه علمیه در سخنانی صبر در راه تبلیغ دین را بسیار ارزشمند نزد پروردگار متعال دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در راه تبلیغ دین اسلام زحمات طاقت فرسایی را متحمل شدند؛ اما هیچ گاه ناامید نشده و تلاش خود را مضاعف کردند.

وی ادامه داد: اهل بیت عصمت و طهارت مانند طبیب دوار به میان مردم رفته و مرض شرک آنان را مداوا می کردند و امروز این رسالت بر عهده روحانیان و مبلغان است تا با ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی برخورد داشته و به گسترش آموزه های دینی بپردازند./935/پ202/س
ارسال نظرات