۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۰۱۵۳

چند خبر کوتاه از استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ تشریح ویژه برنامه های کتابخانه مرکزی خوزستان در ماه مبارک رمضان، برپایی نخستین محفل انس با قرآن ویژه بانوان اهوازی و برپایی نمایشگاه کتاب مهر در شهرستان بهبهان، عناوین چند خبر کوتاه از ماه مبارک رمضان در استان خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، تشریح ویژه برنامه های کتابخانه مرکزی خوزستان در ماه مبارک رمضان، تشریح ویژه برنامه های کمیته امداد امام خمینی دزفول در ماه مبارک رمضان، برپایی نخستین محفل انس با قرآن ویژه بانوان اهوازی، تقدیر از دانش آموزان یتیم ممتاز و نمونه شهرستان شوش و برپایی نمایشگاه کتاب مهر در شهرستان بهبهان، عناوین چند خبر کوتاه از ماه مبارک رمضان در استان خوزستان است.

تشریح ویژه برنامه های کتابخانه مرکزی خوزستان در ماه مبارک رمضان

میهن موسوی، رییس کتابخانه مرکزی استان خوزستان، از برگزاری مراسم های مختلف و متنوع به مناسبت ماه مبارک رمضان هر روزه در کتابخانه مرکزی این استان خبر داد.

این مقام مسؤول، با اشاره به برگزاری مراسم ختم یک جزء از قرآن و اقامه نماز جماعت در ماه مبارک رمضان، ادامه داد: در این مراسم که همه روزه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار می گردد، اعضا و مراجعان این کتابخانه، روزانه یک جزء از قرآن مجید را قرائت خواهند نمود.

این فعال عرصه کتابداری، تصریح کرد: معرفی کتب و وب سایت های مفید در باب فضائل و آداب ماه مبارک رمضان به صورت هفتگی در کتابخانه مرکزی استان از برنامه های این نهاد فرهنگی می باشند.

موسوی، افزود: نصب بنر و تراکت پیرامون بهره گیری از آیات، روایات و احکام دینی در مورد آداب و اعمال ماه مبارک رمضان در زمینه های مختلف همچون اخلاقی، علمی، بهداشتی و تغذیه در زمان روزه داری از دیگر برنامه های فرهنگی کتابخانه مرکزی خوزستان در ماه مبارک رمضان می باشد.

وی ابراز داشت: برگزاری مسابقه های فرهنگی دینی و کتابخوانی، برپایی جلسه های نقد و بررسی کتاب، مثنوی خوانی، ارسال پیامک های متناسب با ماه مبارک رمضان، تهیه کتابچه های دعا، جدول اوقات شرعی و توزیع آن در میان کارکنان، اعضا و مراجعان کتابخانه از مهمترین بخش دینی کتابخانه مرکزی خوزستان که با همکاری کانون فرهنگی این نهاد در ماه پر فضیلت رمضان هستند.

رییس کتابخانه مرکزی استان خوزستان، در پایان سخنان خود خواستار حضور و شرکت کلیه اعضاء و مراجعان کتابخانه در مراسم های متنوع فرهنگی دینی این کتابخانه در ماه مبارک رمضان شد.

تشریح ویژه برنامه های کمیته امداد امام خمینی دزفول در ماه مبارک رمضان

طحان، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) دزفول، با اشاره برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دزفول در ماه مبارک رمضان، خواستار تبلیغ و اطلاع رسانی مبلّغان پیرامون اطعام رمضان، اکرام ایتام، کمک به مردم مظلوم فلسطین و همچنین فراهم نمودن بستر مناسب جهت جمع آوری زکات فطریه مؤمنان روزه دار شد.

وی به اهمیت برنامه ریزی درخصوص ماه مبارک رمضان و آمادگی کامل در این زمینه اشاره و تصریح کرد: همکاران امدادگر در این ماه عزیز تلاش خواهندکرد کمک های مردمی را به سمت اکرام ایتام سوق دهند و خیرین را جهت اهداء هدایا و نذورات هدایت نمایند تا این مساعدت ها به موقع و دراسرع وقت به دست نیازمندان برسند.

وی خاطر نشان ساخت: مساعدت 21 هزارتومانی خیرین به فرزندان ایتام مددجو مزین به نام های علی، علی رضا، علی محمد، محمدعلی، عبدالعلی، امیرعلی و احمدعلی به مناسبت شهادت امام علی(ع)، پرداخت هدیه نقدی یک میلیون ریالی به مادران شرکت کننده در مراسمات ملی مذهبی، مادران موفق درتربیت فرزندان و مجریان موفق طرح قلاح باتامین اعتبارتوسط خیرین نیکوکار و برگزاری ضیافت افطاری برای 2000 نفرمددجو دردهه کراهت از مهمترین برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) دزفول در ماه مبارک رمضان می باشد.

این مقام مسؤول، ادامه داد: تهیه کتابچه ادعیه رمضان جهت توزیع میان روزه داران، استقرار صندوق های جذب کمک های مردمی در شب های احیاء و مراسم عمومی شب زنده داری درشهرستان دزفول، ایجاد پایگاه هایی در مسیر راهپیمایی نمازگزاران در روز قدس و مصلای نمازجمعه جهت دریافت هدایای مردمی به مردم مظلوم فلسطین و تمهیدات لازم پیرامون استقرار پایگاه های جمع آوری زکات فطره روزه داران درعید سعید فطر از جمله برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) دزفول در ماه مبارک رمضان می باشد.

طحان، افزود: برگزاری مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ویژه مددجویان تحت حمایت، اهدای 15 فقره تسهیلات ازدواج به نو عروسان بی سرپرست با تأمین اعتبار توسط خیرین ونیکوکاران و تشویق نقدی فرزندان مددجو مزین به نام های حسن، حسنعلی، حسن رضا، محمدحسن و مجتبی از سوی خیرین نیکوکار به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) از دیگر برنامه های این کمیته در این ماه پر فضیلت هستند.

برپایی نخستین محفل انس با قرآن ویژه بانوان اهوازی

برای نخستین بار در استان خوزستان، محفل انس با قرآن ویژه بانوان اهوازی از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ این محفل از روز پنج شنبه سیزدهم مردادماه سال جاری مصادف با سوم ماه مبارک رمضان در حسینیه عاشقان ثار الله رأس ساعت نه و نیم شب برپا است.

بنا بر این گزارش؛ این مراسم با حضور قاریان، حافظان، مبتهلان و گروه های تواشیح برجسته کشوری و استانی در حال برگزاری است که شرکت در این محفل برای عموم بانوان اهوازی آزاد می باشد.

تقدیر از دانش آموزان یتیم ممتاز و نمونه شهرستان شوش

جشن تقدیر از دانش آموزان یتیم ممتاز و نمونه در شهرستان شوش دانیال با حضور فرماندار، حامیان نیکوکار، امدادگران این شهرستان در کمیته امداد امام خمینی(ره) شوش دانیال برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، ظاهری، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شوش دانیال با تقدیر و تشکر از حمایت های مالی و معنوی حامیان نیکوکار درجهت رسیدگی به ایتام، به ضرورت و اهمیت علم و دانش برای جوانان و نوجوانان اشاره و تصریح کرد: تنها راه سعادت و سر بلندی جوانان درجامعه اسلامی، علم آموزی و کسب دانش است.

در ادامه این جشن، فرماندار شهرستان شوش دانیال، خدمات و فعالیت های انجام گرفته از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) را بسیار ارزشمند،خداپسندانه و ارزنده توصیف کرد و برتداوم این خدمات به مستمندان و نیازمندان تأکید کردد.

گفتنی است درپایان جشن نیکوکاری شهرستان شوش دانیال، هدایایی به دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم اهداء گردید.

برپایی نمایشگاه کتاب مهر در شهرستان بهبهان 

نمایشگاه کتاب مهر در کانون فرهنگی هنری مسجد سید فقیه شهرستان بهبهان در حال برگزاری است.

این نمایشگاه که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان و همچنین کانون فرهنگی هنری مسجد سید فقیه این شهرستان، از 7 مردادماه سال جاری به مدت دو هفته در دو شیفت صبح و بعد از ظهر پذیرزای علاقمندان به عرصه کتاب می باشد.

شایان ذکر است؛ این نمایشگاه با 20 درصد تخفیف کتاب های خود را در زمینه های مختلف همچون دینی، مذهبی، تاریخی، روانشناسی، و اجتماعی ارائه می دهد./9463/د101/س
ارسال نظرات