۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۰۲۲۰
در واکنش به فتوای علمای وهابی؛

یکی از علمای الازهر:ملت های عربی به فتوای حرمت قیام علیه حاکم بی تفاوت باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای افتای الازهر از ملت های عربی خواست به فتواهای حرمت قیام علیه حاکم بی توجه باشند.
شيخ هاشم اسلام علي از علماي الازهر
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ هاشم اسلام علی، عضو شورای افتای الازهر و عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمین در پیامی تاکید کرد که انقلابیون لیبی و یمن می توانند در صورت لزوم در ماه مبارک رمضان افطار کنند.

در این پیام آمده است: انقلابیون لیبی و یمن اگر در شرایط ویژه ای قرار گرفتند می توانند در ماه مبارک رمضان افطار کنند، البته اصل بر روزه داری است، اما اگر نیاز به افطار برای آنان حاصل شد می توانند افطار کنند.

وی افزود: اسلام از راهپیمایی های مسالمت آمیز حمایت می کند، بنابراین از نظامیان عربی در لیبی و سوریه می خواهم در کنار ملت قرار گیرند و از مردم و ثروت های کشورشات دفاع کنند.

شیخ هاشم اسلام علی با اشاره به اینکه شرعیت نظام های لیبی و یمن ساقط شده اند بر لزوم محاکمه قذافی و علی عبدالله صالح به عنوان جنایتکار جنگی تاکید کرد.

این عالم سنی از حمایت برخی علمای جهان اسلام از حکام دیکتاتور به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: ملت های عربی نباید به سخنان علمایی که عالم سوء هستند و برگزاری راهپیمایی و قیام علیه حکام را حرام می دانند گوش فرادهند. ملت ها باید حکام را بدست خود سرنگون و به دیگران اتکا نکنند.

وی در پایان اعلام کرد که دود گازهای اشک آور به افطار روزه داران منجر نمی شود.

گفتنی است علمای وهابی عربستان که از سرایت قیام ملت های عربی به کشورشان و سرنگونی نظام آل سعود به شدت واهمه دارند با صدور فتوا و پیام های پی در پی، برگزاری راهپیمایی و تجمع های اعتراض آمیز علیه دولت را حرام و ممنوع اعلام کرده اند و از نظامیان سعودی خواسته اند با راهپیمایی کنندگان به شدت برخورد کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات