۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۲۳۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در هشترود و همایش روحانیت شهرستان اهر از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
لوگو و آرم خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین ممی زاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود از برپایی نمایشگاه قرآن و کتاب به مناسبت ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد و افزود: این نمایشگاه با هدف افزایش فرهنگ و سرانه مطالعه و دسترسی آسان علاقمندان به آخرین عناوین کتاب در محوطه اداره مخابرات این شهرستان دایر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه یک هزار و 500 عنوان در قالب هفت هزار جلد کتاب با موضوعات علوم قرآنی، داستان های قرآنی، حجاب و عفاف، مذهبی و رمان و 15 عنوان نرم افزار قرآنی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود افزود: علاقه مندان می توانند از پانزدهم تا سی ام مرداد ماه جاری از نمایشگاه فوق بازدید کنند.

وی برپایی نمایشگاه قرآن و کتاب در ماه مبارک رمضان را در ایجاد شور و نشاط فرهنگی در این شهرستان بسیار موثر دانست و گفت: توجه به قرآن و کتاب های قرآنی می تواند در گسترش و اشاعه فرهنگ قرآنی بسیار اهمیت داشته باشد.

*
برگزاری همایش روحانیت شهرستان اهر


حجت الاسلام حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در همایش روحانیان و مبلغان شهرستان اهر که همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغ دین همواره با مشکلات و سختی هایی همراه بوده که روحانیت در این راه با ارزش استوار بوده است.

وی با تاکید بر مخاطب شناسی و زمان شناسی در تبلیغ تصریح کرد: مبلغان دینی بایستی ضمن بازگویی احکام، نسبت به تبیین مساله ولایت فقیه در مجالس نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند.

همچنین حجت الاسلام سید محمود حسینی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اهر در سخنانی برگزاری جلسات تفسیر در کنار سخنرانی، تبیین نقش و جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی، ترغیب اقشار مختلف جامعه به ویژه روستاییان به پرداخت زکات و همچنین بهره مندی از تبلیغ چهره به چهره در ماه مبارک رمضان را خواستار شد.

صدیقی فرماندار اهر نیز در سخنانی روحانیت را دیده بان مرزهای عقیدتی نظام اسلامی دانست و آمادگی همه جانبه فرمانداری در حل مشکلات روحانیان منطقه را اعلام کرد.

*
افزایش کرسی نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی


علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آذرشهر خاطرنشان کرد: این موضوع از سوی دولت بررسی شده و نهایتا در مجلس شورای اسلامی در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد که امیدوارم نتیجه هر چه باشد، مردم به آن پایبند باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح آزادراه پیامبر اعظم(ص) و 16 هزار واحد مسکن مهر در استان به دست رئیس جمهور گفت: دو سفر پیاپی دکتر احمدی‌نژاد در کمتر از 20 روز به استان، حاکی از توجه ویژه دولت به آذربایجان شرقی و دارای پیام بسیار باارزشی است و این کارهای بزرگ در حافظه تاریخی ملت ایران به ثبت خواهد رسید.

*
همایش امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان اهر برگزار شد


همایش امر به معروف و نهی از منکر با حضور اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر هیئات مذهبی در شهرستان اهر برگزار شد.

حجت الاسلام حاجی زاده، امام جمعه اهر در سخنانی به تشریح فضائل ماه مبارک رمضان و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی پرداخت و خاطر نشان کرد: عمل به این فریضه دینی واجب وبده و رسالتی همگانی است.

وی توجه به اصول، مبانی و شرایط عمل به امر به معروف و نهی از منکر را خواستار شد و افزود: انسان عاقل باید متناسب با شرایط روز حرکت کند و نسبت به ترویج احکام الهی از روش های نوین بهره جوید./935/پ202/ص
ارسال نظرات