۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۱۰۳۱۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی با وزیر امور خارجه و اعزام بانوان مبلغ به جلسات ختم قرآن میانه از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
 خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سید محمد تقی علوی، رییس دانشگاه تبریز در پیامی به مناسبت 17 مرداد با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه از خبرنگاران به عنوان سربازان گمنام عرصه فرهنگی کشور یاد کرد و اظهار داشت: در دنیای کنونی که عصر ارتباطات نام گرفته است، رسانه ها و گردانندگان آن به عنوان حاملان رسالت اطلاع رسانی نقشی بی بدیل در حرکت رو به جلو ی قطار پیشرفت جوامع بر عهده دارند و در این میان خبرنگاران ایران اسلامی به عنوان سربازان گمنام عرصه فرهنگی که تعهد و صداقت خبری را در کنار لوازم حرفه ای به کار می بندند، نقش به سزایی درانعکاس واقعیت ها و نمایان سازی چهره کریه داعیان دروغین حقوق انسانها و در راس آنها جوامع غربی دارند.

در ادامه این پیام آمده است: نامگذاری سالروز شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار نشان می دهد که این قشر عظیم در پایبندی به اعتقادات و رسالت مقدس خویش از فداکاری جان خود نیز دریغ نکرده اند. اینجانب با گرامیداشت روز خبرنگار، به روح متعالی شهدای انقلاب اسلامی به ویژه روح بلند صارمی آن خبرنگار شهید درود می فرستم و اعتقاد راسخ دارم که فعالان این عرصه در شرایط کنونی کشور که تمامی هجمه های دشمنان را که با انواع تحریم ها و جنگ نرم درمقابل راه پیشرفت جمهوری اسلامی قرار گرفته اند، به دور از هرگونه غوغاسالاری و با مشی اعتدال گونه و انتقاد سازنده از پیش روی ایران اسلامی برداشته و در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی وفرامین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بیش از گذشته ایثارگری خواهند نمود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با وزیر امور خارجه دیدار کرد

احمد علیرضابیگی در این دیدار با تشریح نتایج سومین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی اظهار داشت: برگزاری این همایش فرصت بسیار مناسبی برای توسعه روابط همه جانبه ایران با کشورهای مختلف بود.

وی با اشاره به تصویب برگزاری همایش بین‌المللی بازرگانان راه ابریشم در تبریز با شرکت بازرگانان 27 کشور واقع در حوزه جاده ابریشم خاطرنشان کرد: در دیدار با وزیر امور خارجه دریاره برگزاری این همایش بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در این دیدار ضمن گفت‌وگو در خصوص برگزاری برخی نشست‌های بین‌المللی در تبریز، استاندار مناسبات بین‌المللی آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داده و آمادگی تبریز را برای میزبانی نشست‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه اعلام کرد.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با ابراز علاقه نسبت به گسترش مناسبات بین‌المللی جمهوری اسلامی از طریق استان آذربایجان شرقی‌ گفت: وزارت امور خارجه آماده همکاری با این استان در گسترش روابط خارجی است.

اعزام بانوان مبلغ به جلسات ختم قرآن میانه

خواهران مبلغه شهرستان میانه با حضور در جلسات ختم قرآن بانوان این شهرستان به بیان احکام و مسائل تربیتی می پردازند.

جلسات ختم قرآن بانوان در ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی جهت حضور مبلغات در جمع بانوان و بیان احکام و مسائل تربیتی می باشد به همین منظور در این ماه بیش از 10 مبلغه با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی میانه روزانه در این جلسات حضور می یابند که با استقبال خوب بانوان مواجه گردیده است.

اعزام 80 مبلغ به مساجد شهرستان سراب

همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از 80 مبلغ و مبلغه به مساجد و حسینیه های شهرستان سراب اعزام شدند.

پرویز هادی نیا کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سراب گفت: 40 روحانی بومی و 35 مبلغ اعزامی از قم و 5 مبلغه اعزامی از قم به حسینیه ها و مساجد سراب و روستاهای حومه و بخش مهربان و حومه اعزام شدند.

وی افزود: مبلغان اعزامی از قم از سوی دفتر تبلیغات اسلامی، طرح هجرت و سازمان تبلیغات اسلامی به این شهرستان اعزام شده اند./935/د102/س
ارسال نظرات