۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۳۲۷
آیت الله شبستری:

بزرگداشت شعائر اسلامی آرمان اصلی انقلاب ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تأکید بر ادامه موج بیداری ملت‌های مسلمان منطقه گفت: بزرگداشت شعائر اسلامی آرمان اصلی انقلاب ملت ایران است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر، راهپیمایی روز جهانی قدس، نماز عید سعید فطر و بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله مدنی اظهار داشت: اگر امروز شاهد گسترش موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه هستیم، نشان از اوج اسلام‌گرایی و عدالت خواهی ملت‌های آزاده را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که مطالبه اصلی مردم انقلابی کشورهای اسلامی برقراری و اجرای احکام دینی است، خاطر‌نشان کرد: همین‌طور که بزرگداشت شعائر اسلامی آرمان اصلی انقلاب ملت ایران بوده است، مسلمانان منطقه نیز خواهان تعظیم شعائر دینی هستند.

آیت الله شبستری با تأکید بر ادامه موج بیداری ملت‌های مسلمان منطقه‌ افزود: انقلاب اسلامی ایران الهام بخش حرکت انقلابی مردم کشورهای اسلامی منطقه حتی اروپا است، امروز نظام اسلامی ایران به عنوان الگویی برای تمام آزادی‌خواهان و حق‌طلبان عالم تبدیل شده است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه گرامیداشت ایام الله و برگزاری ویژه برنامه های مختلف در مناسبت های دینی و مذهبی را از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: برنامه های شب های قدر بایستی با شکوه خاصی برگزار شود، از این رو بایستی اهمیت و عظمت این شب های عزیز برای شیعیان بازگو شود.

وی با اشاره به فضائل معنوی شب زنده داری در لیالی قدر تصریح کرد: در حقیقت فضیلت ماه مبارک رمضان بیشتر به سبب شب‌های قدر و نزول قرآن مجید است، امسال متولیان امور دینی و فرهنگی بایستی زمینه‌های لازم برای جذب و شرکت جوانان در این مراسم‌ها را فراهم کنند.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقدمات برگزاری راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه‌ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امسال با توجه به بیداری امت اسلامی روز قدس از شور، شعور و شکوه خاصی برخوردار خواهد بود.

وی با بیان این‌که روز قدس یادگار امام راحل است، گفت: با وجود تمهیدات شدید امنیتی از سوی سران خودفروخته برخی کشورهای اسلامی و رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین اشغالی، راهپیمایی روز قدس هر سال باشکوه تر از قبل برگزار می شود.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به استقبال مردم از نماز عیدسعید فطر، خواستار برنامه ریزی لازم جهت رفاه حال شهروندان جهت حضور در خیابان‌های منتهی به مصلای اعظم تبریز شد و اظهار داشت: عید فطر نماد تجلی وحدت مسلمانان و سنت حسنه اسلامی است که باید در جهت تقویت هر چه بیشتر آن تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در پایان خواستار برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت دومین شهید محراب انقلاب اسلامی، آیت الله سیداسدالله مدنی در تبریز شد و اظهار داشت: آیت الله(ره) مدنی معلم اخلاق، روحانی مجاهد و عالمی جلیل القدر بود که تجلیل از وی در حقیقت تجلیل از اسلام و انقلاب است./935/پ202/س
ارسال نظرات