۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۱۰۴۶۵
پس از 5 روز اعلام شد؛

شیخ توفیق العامر در مرکز پلیس شهر دمام بازداشت است

خبرگزاری رسا ـ مقامات سعودی پس از گذشت 5 روز از سرنوشت مبهم شیخ توفیق العامر از بازداشت وی در مرکز پلیس شهر دمام خبر دادند.
شيخ توفيق العامر خطيب جمعه الاحساء عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی الراصد عربستان ساعاتی پیش اعلام کرد که سرنوشت شیخ توفیق العامر، خطیب جمعه الاحساء پس از 5 روز مشخص شده و وی در یکی از مراکز پلیس شهر دمام بازداشت است.

مقامات سعودی که 5 روز است از اعلام سرنوشت خطیب جمعه الاحساء طفره رفته و از بازداشت وی اعلام بی اطلاعی می کردند بالاخره امروز صبح به بستگان شیخ توفیق العامر خبر دادند که وی در یکی از مراکز پلیس دمام بازداشت است.

خانواده این روحانی شیعه که با صبح امروز با وی دیدار داشتند تاکید کردند که وضعیت شیخ توفیق العامر مطلوب بوده و از روحیه بسیار خوبی برخوردار است.

شیخ توفیق العامر، چهارشنبه هفته گذشته و هنگامی که پس از برگزاری نماز مغرب و عشا در مسجد ائمه بقیع (ع) شهر هفوف به منزل بازمی گشت مفقود شد.

خانواده خطیب جمعه الاحساء که از عدم بازگشت وی به منزل نگران شده بودند به جستجو و تحقیق پرداختند و به مراکز پلیس نیز مراجعه کردند، ولی با پاسخ منفی مقامات امنیتی مواجه شدند.

برادر شیخ العامر در راه بازگشت به منزل با خودروی خالی وی که در گوشه ای از جاده رها شده بود مواجه شد. پیگیری مستمر آنان تا امروز بی نتیجه بود و تنها گمانه زنی هایی درباره بازداشت وی شنیده می شد.

خطیب جمعه الاحساء بیش از این نیز بارها از سوی مقامات سعودی بازداشت شده بود که آخرین مورد آن در ماه فوریه بود که به دلیل درخواست برپایی نظام سلطنت مشروطه و لغو تبعیض مذهبی در عربستان رخ داد.

امضای طومار از سوی 100 عالم شیعه الاحساء، پافشاری سازمان دیده بان حقوق بشر و برگزاری راهپیمایی چند هزار نفری توسط شهروندان شیعه الاحساء سبب شد تا شیخ توفیق العامر در هشتم ماه مارس از زندان آزاد شود.

وی از شخصیت های برجسته منادی حقوق بشر و آزادی های اجتماعی در عربستان به شمار می آید و با درخواست برقراری نظام مشروطه سلطنتی، گسترش آزادی های دینی، متوقف شدن تبعیض طایفه ای و احترام به حقوق بشر در عربستان شهرت یافت./980/ب901/گ
ارسال نظرات