۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۵۴۵
آیت الله شبستری:

استکبار جهانی به دنبال استحاله فرهنگی ملت‌های مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: امروزه استکبار جهانی به کمک امپراطوری رسانه‌ای غرب به دنبال استحاله فرهنگی ملت‌های مسلمان است.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار کارکنان معاونت اطلاعات و اخبار شبکه سهند اظهار داشت: خبرنگاران مهم‌ترین نقش در تنویر افکار عمومی نسبت به واقعیات و حقایق بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کار خبری همراه با تعهد و توجه به اصول اخلاقی مورد تاکید موازین شرعی باشد، قطعا از ارزش و قداست خاصی برخوردار خواهد بود، در غیر اینصورت مصداق نشر منکر است.

آیت الله شبستری صداقت، بی طرفی در انعکاس، دوری از مسائل جناحی، تشریح مساله ولایت فقیه و حراست از حریم ولایت را از مهم‌ترین اصول کار خبری در نظام اسلامی دانست و گفت: عده ای به دنبال آن هستند که اخبار را آن گونه که انتظار دارند واقع شود، منعکس کنند نه آن گونه که در حقیقت اتفاق افتاده است.

امام جمعه تبریز همچنین خواستار پرهیز از مبالغه‌گویی در اخبار شد و تصریح کرد: حق مردم است که از واقعیات و حقایق آگاه باشند؛ اما باید همواره انعکاس اخبار امیدبخش در اولویت کاری مطبوعات و رسانه ها به ویژه صدا و سیما قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آثار عصر ارتباطات و اطلاعات اظهار داشت: از مهم‌ترین آثار مثبت عصر توسعه ارتباطات ارتقای فرهنگی، توسعه تمدن، انتقال فرهنگ و ترویج ارتباطات علمی است، به گونه ای که در عصر حاضر کمتر خبری از چشم رسانه ها پنهان می ماند.

آیت الله شبستری تضاد و تعارض فرهنگی و گسترش توطئه های مدیریت های شیطانی را از آثار منفی عصر ارتباطات و اطلاعات دانست و گفت: امروزه استکبار جهانی به کمک امپراطوری رسانه ای غرب به دنبال استحاله فرهنگی ملت های مسلمان است، از این رو شاهد رشد روزافزون سایت های اینترنتی و شبکه های ماهواره ای ضداسلامی در غرب هستیم.

عضو خبرگان رهبری در پایان خواستار توجه اصحاب رسانه ها نسبت به صحت و منبع اخبار شد و تصریح کرد: خبرنگاران باید از انعکاس اخبار بی‌پایه و اساس که بیشتر رنگ و بوی شایعه دارند، خودداری کنند.

همچنین علی نواداد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در سخنانی سرعت، دقت و صحت را سه اصل مهم در فعالیت معاونت اطلاعات و اخبار شبکه سهند دانست و گفت: مهم‌ترین اولویت و اصل مورد توجه در صدا و سیمای استان ترویج اخلاق، دین و امید در جامعه است./935/پ202/س
ارسال نظرات