۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۱۰۵۹۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

توجه به آموزش مبانی عفاف و حجاب ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، توجه به مسأله آموزش در حوزه عفاف حجاب را بسیاری ضروری دانست.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جلسه کمیته حجاب که به میزبانی این سازمان برگزار شد، تبیین راهکارها و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را وظیفه و رسالت همگانی دانست و گفت: در یک جامعه اسلامی آحاد مردم وظیفه دارند در جهت نهادینه کردن این فرهنگ اصیل اسلامی گام بردارند.

وی با بیان این که فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به صورت مستمر و با ارائه روش‌های مدبرانه صورت گیرد چرا که در غیر این‌صورت ابتر خواهد ماند، افزود: در حوزه ترویج این فرهنگ اسلامی باید با برنامه ریزی هدفمند گام برداریم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد های غربی هر روز براین مشکل می افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام گلمیرزاده، بد حجابی را عامل مهم انحراف در جامعه دانست و تصریح کرد: ترویج بی بندو باری و فساد در جامعه اسلامی به یقین سلامت اجتماعی جامعه را به خطر خواهد انداخت.

وی با بیان این که رسانه ها به ویژه صدا و سیما در عرصه نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب نقش بسیار تأثیرگذاری برعهده دارد، تصریح کرد: این مجموعه‌های اثر‌گذار باید در طول روز بخشی از فعالیت های خود به تبلیغ حجاب در جامعه اختصاص دهند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: باید ازاین ماه پر برکت در جهت تقویت این فرهنگی دینی در جامعه بیشترین بهره را بگیریم.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی در جامعه نیازمند همکاری همه متولیان فرهنگی کشور است، گفت: صدا و سیما به عنوان یک مجموعه تأثیرگذار باید با ارائه الگو‌های مناسب پوششی نقش مهمی را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.

حجت الاسلام گلمیرزاده با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی برای ارائه آموزش در این حوزه افزود: در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کنار ارائه الگوهای مناسب باید به موضوع آموزش نیز توجه ویژه ای کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات