۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۱۰۹۷۲
رییس پلیس پیشگیری آذربایجان شرقی:

کاهش جرائم در ماه رمضان نشان از تأثیرگذاری معنوی روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس پلیس پیشگیری استان آذربایجان شرقی گفت: هیچ راهکاری به اندازه گسترش معنویت، اخلاق و نقش دین در زندگی بشر در کاهش جرائم مؤثر نبوده است.
اعزام مبلغ، تبليغ
سرهنگ کامران هجرانی، رییس پلیس پیشگیری استان آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به کاهش وقوع جرائم در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: راهکارهای متعددی برای تحقق هدف مهم نیروی انتظامی که پیشگیری از وقوع جرم است، اجرایی شده که هر یک تا حدودی نتیجه بخش بوده اند، اما هیچ یک به اندازه گسترش معنویت، اخلاق و نقش دین در زندگی بشر مؤثر نبوده است.

وی کاهش جرائم در ماه مبارک رمضان را نشان از تاثیرگذاری معنوی روحانیت در اقشار مختلف جامعه دانست و ادامه داد: اعتقاد بر این است که بایستی یک عامل درونی در انسان مانع زیر پا گذاشتن قانون و یا قانون‌گریزی باشد، که البته این مسأله بدون توجه به نقش دین در زندگی محقق نخواهد شد.

هجرانی نقش روحانیت در پیشگیری از وقوع جرم را انکارناپذیر دانست و گفت: تأثیر فعالیت دینی یک روحانی و مبلغ توانمند در منطقه‌ای از شهر چنان ملموس است که شاید با دیگر راهکارهای فرهنگی نتوان به این نتیجه مطلوب رسید.

رییس پلیس پیشگیری استان آذربایجان شرقی در ادامه نادیده گرفتن نقش روحانیت در پیشگیری از وقوع جرم را غیرقابل قبول دانست و گفت: امروز رویکرد پلیس بر جامعه محوری بودن است و بدون مشارکت روحانیت و اقشار مختلف مردم پیشگیری انتظامی و قضایی کارساز نیست.

وی افزود: اگر مردم با آگاهی و اطلاعات لازم زمینه های وقوع جرم را از بین ببرند و یا به حداقل برسانند در واقع هم به امنیت خود و امنیت جامعه کمک کرده و پلیس را در مسیر تحقق این هدف مقدس یاری خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: هدف پلیس از از آگاه سازی و جلب مشارکت تمامی ارگان‌های دولتی، سازمان‌ها و نهاد‌های تأثیر‌گذار در امنیت این است که تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به نوبه خود در برقراری امنیت و حفظ اموال و بیت المال مسؤول بوده و یاری رسان پلیس در این امر هستند. 

هجرانی در ادامه ضمن اشاره به عملکرد پلیس استان گفت: با تلاش همه مسؤولان استانی، استان آذربایجان شرقی یکی از امن ترین استان‌های کشور بوده و در چهار ماهه اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته جرائم پنج درصد کاهش یافته است. /935/ت302/س
ارسال نظرات