۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۲۰۴

مجلس بزرگداشت آیت الله کوچه باغی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مجلس بزرگداشت مرحوم آیت الله میرزا محسن کوچه باغی از علمای آذربایجان در تبریز برگزار شد.
مرحوم آيت الله حاج ميرزا محسن کوچه باغي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ماه مبارک رمضان مجلس بزرگداشت مرحوم آیت الله میرزا محسن کوچه باغی از علمای آذربایجان امروز به همت هیأت امنای مساجد آیت الله انگجی و اصفهانی‌های تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام صفوی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم روزه دار همراه بود، با تشریح ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله کوچه باغی اظهار داشت: ارتحال آن عالم ربانی، ضایعه ای جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه به شمار می رود، چراکه ایشان هم از نظر فقاهت و هم از نظر سیره زندگی، الگویی ماندگار برای طلاب محسوب می شوند.

وی با بیان این‌که آیت الله کوچه باغی همواره ملجأ اقشار مختلف مردم بوده است، گفت: آن مرحوم عالمی مردم دار، متواضع و مسلط به مباحث مختلف فقهی بوده، چنان‌که طلاب و شاگردان بسیاری دست چین بوستان عالم و فقاهت مرحوم آیت الله کوچه باغی بوده اند.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان این‌که آیت الله کوچه باغی در زهد و تقوا نمونه بود و زندگی کاملا ساده ‌ای داشت، تصریح کرد: زندگانی ساده مرحوم آیت الله کوچه باغی تجلی علمای سلف بود.

وی خاطر نشان کرد: آن فقیه مسلم به قدری متواضع بود که هنگام تردد میان مسجد و خانه کمتر کسی فکر می کرد که ایشان اجازه اجتهاد از علمایی چون آیت الله میلانی، آیت الله شهیدی و آیت الله خویی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به شخصیت علمی آن مرحوم اظهار داشت: آیت الله کوچه باغی تبریزی دارای قلمی ‌‌توانا، شیوا و محکم بوده و با نگارش کتب با ارزش در عرصه‌های مختلف خدمات فراوانی را به جامعه علم و دین داشته است.

حجت الاسلام صفوی با اشاره به آثار آن مرحوم اظهار داشت: ادعیه اعمال حج، ادعیه نماز شب، سری چاپی کتاب مکاسب آیت الله شهیدی، بصائر الدرجات صفار با تجدید طبع، اعمال حج و مدینه، دعای شفیع المذنبین، اجوبه الاستفتائات جلد 1، حاشیه بر عروه. البرهان علی وجود صاحب الزمان، آثار بی‌بدیل و بازبینی و تصحیح اشکالات کتاب بصائر الدرجات از جمله آثار آن فقیه وارسته است.

گفتنی است، آیت الله حاج میرزا محسن کوچه باغی یازدهم مرداد سالجاری به علت کهولت سن و ایست قلبی دارفانی را وداع گفت./935/پ203/س
ارسال نظرات