۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۲۸۶
پژوهشگر عرصه تربیت دینی:

برنامه‌های تقلیدی رسانه ملی اثر منفی بر رفتار کودکان دارد

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر عرصه تربیت دینی نقش رسانه ملی را در ترویج فرهنگ مهم خواند و افزود: متأسفانه بسیاری از برنامه‌های کودک، کپی برداری از شبکه‌های ماهواره‌ای شده که این مساله بر رفتار کودک اثر منفی می‌گذارد.
تربيت كودك


حجت‌الاسلام منصور امامی، مبلغ حوزه علمیه قم و پژوهشگر عرصه تربیت دینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از تولید و پخش برنامه‌های ویژه کودکان در رسانه ملی انتقاد کرد و گفت:با وجود اینکه شبکه دو برنامه‌های زیادی برای کودکان تدارک دیده اما از لحاظ کیفیت به حد مطلوب نرسیده و متأسفانه برخی از این برنامه‌ها کپی برداری از شبکه‌های ماهواره‌ای است که بر رفتار کودکان اثر منفی دارد.

وی تصریح کرد: تولید و پخش برنامه‌های دینی و مذهبی در رسانه ملی با محوریت اخلاق اسلامی که می‌تواند در تربیت صحیح کودک نقش مهمی داشته باشد ضروری است.

حجت‌الاسلام امامی با تأکید بر نقش مهم والدین در تربیت کودکان خاطرنشان کرد: در دین اسلام تأکید زیادی شده که والدین چگونه با کودک رفتار کنند و در چه سنی رفتار مراقبتی از کودک داشته باشند زیرا بچه‌ها از رفتار پدر و مادر می‌آموزند و الگوبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به روایات، آموزش مباحث دینی را قبل از تولد خواند و افزود: پدر و مادر قبل از تولد تأثیر زیادی در تربیت دینی و اخلاقی کودک دارند، مادر بارداری که با قرآن و ادعیه مأنوس است فرزند او رشد معنوی بیشتری خواهد داشت.

این پژوهشگر عرصه دینی کودک را به زمینی حاصلخیز و آماده کشت تشبیه و اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید؛ فطرت همه انسان‌ها بر اسلام است و این پدر و مادر هستند که فرزند را به مسیر دیگری هدایت می‌کنند، هر چه در این زمین بکاریم همان را برداشت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام امامی در پایان به روش‌های بیان دین برای کودکان اشاره کرد و ابراز داشت: برای فهم و درک بهتر کودکان از آموزه‌های دینی و اخلاقی می‌توان از قالب قصه و شعر و محیطی مناسب با روحیات آنها بهره گرفت و از برنامه‌های کوتاه و جذاب که سبب خستگی کودک نشود استفاده کرد./927/ت303/ع

ارسال نظرات