۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۱۴۹۰
امام جمعه بابل:

بیداری اسلامی در خاورمیانه ثمره روز قدس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل به بیداری ملت های مسلمان در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: بدون تردید بیداری ملت‌های اسلامی، ثمره روز قدس است که امام راحل و بزرگوار ما این استراتژی را به امت اسلامی یادآوری کردند.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل
حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس را اقدامی ماندگار و تاریخی از سوی امام راحل دانست و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نامگذاری این روز ملت های جهان را برای همیشه متوجه وضعیت ملت مظلوم فلسطین کرد.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) با هوشمندی و ایمان به وحدت و انسجام اسلامی درمقابل یکه تازان عرصه جهانی، آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس کردند، افزود: روز قدس روز عدالت خواهی مردم فلسطین از چنگال صهیونیست غارتگر، آرمانی اسلامی، انسان‌گرایانه، جهانی و متعالی است. 

حجت الاسلام روحانی با تأکید براین که روز قدس و حماسه این روز نمایش ارزش‌های آزادگی و دفاع از مظلومیت بشر در طول تاریخ است، تصریح کرد: در این روز ملت های مسلمان جهان با اتحاد و همبستگی زمینه نابودی کامل رژیم اشغال گر قدس را فراهم خواهند کرد.

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که روز قدس موجب اتحاد و انسجام کشورهای مسلمان در مقابله با ظلم و ستم و تعدی رژیم منحوس صهیونیستی شده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: رژیم اشغال گر قدس هر روز به سراشیبی نابودی کامل نزدیک‌تر می شود.

وی با بیان این که مسأله روز قدس تنها بیان احساس و عواطف نیست، خاطرنشان کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و حضور ملت های مسلمان در حمایت از مردم فلسطین یک مسأله استراتژیک است.

حجت الاسلام روحانی به بیداری ملت های مسلمان در خاورمیانه اشاره کرد و ادامه داد: بدون تردید بیداری ملت‌های اسلامی، ثمره روز قدس است که امام راحل و بزرگوار ما این استراتژی را به امت اسلامی یادآوری کردند و همه ملت‌ها را به حمایت از امت فلسطین فرا خواندند و روح جریان قدس یعنی مقاومت در مقابل استکبار را بیان کردند و به مقاومت هرچند با دست خالی اشاره داشتند.

امام جمعه بابل، بهار راهپیمایی روز قدس را یکی از راه‌های باشکوه و باعظمت حضور مردم در صحنه خواند و اضافه کرد: این حضور بدون استفاده از سلاح اما برنده‌تر از سلاح است که اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان را متبلور می‌کند.

وی ادامه داد: وحدت، همنوایی و همصدایی مردم مسلمان در روز قدس نشانگر انزجارشان از اقدامات تجاوزگرانه و اشغالگرانه رژیم جعلی اسرائیل است که باید تا به نتیجه رسیدن آزادی قدس شریف ادامه داشته باشد./950/ت302/س
ارسال نظرات