۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۵۲۲
معاون استاندار آذربایجان غربی:

اسرائیل منشأ ظلم و اشغالگری در دنیا است

خبرگزاری رسا ـ مردم روزه دار شهرستان خوی هم صدا با ملت سرافراز ایران اسلامی برای دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین با لبیک به آرمان‌ های امام راحل در راهپیمایی روز قدس با شکوه تمام شرکت کردند
اسرائیل منشأ ظلم و اشغالگری در دنیا است اسرائیل منشأ ظلم و اشغالگری در دنیا است اسرائیل منشأ ظلم و اشغالگری در دنیا است راهپيمايي مردم خوي در روز قدس راهپيمايي مردم خوي در روز قدس راهپيمايي مردم خوي در روز قدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان خوی همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور مردم روزه دار و خداجوی بویژه جوانان از محل میدان شیخ نوایی به سمت میعادگاه‌های نماز وحدت‌بخش جمعه شروع و با عبور از خیابان‌های مدرس، طالقانی و شریعتی در محل مصلای بزرگ نماز جمعه خوی به پایان رسید تا در صفوف فشرده و با شکوه نماز جمعه، فریاد وحدت و حمایت از مظلومان را سر دهند.

مردم مؤمن و روزه‌دار خوی با مشت‌های گره کرده فریاد «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر منافق» سر دادند تا با اتحاد ملی و انسجام اسلامی خود، اقتدار و عظمت ایران و همبستگی با ملت مظلوم فلسطین را به نمایش در‌آورده و انزجار خود را از استکبار جهانی و ایادی وی نشان دهند.

اقشار مختلف مردم شهرستان خوی به ویژه خانواده محترم شهدا، روحانیت‌، اقلیت‌های مختلف مذهبی، نهادهای فرهنگی و مذهبی، ورزشکاران، هنرمندان، بسیجیان، بازاریان و پیر و جوان همراه با مردم سایر شهرهای ایران اسلامی با شرکت پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس آمدند تا طنین عدالت‌ طلبی و حقیقت‌جویی را سرداده و فریاد رسای آزادی‌خواهی، وحدت و تبعیت از ولایت را به گوش جهانیان برسانند و با لبیک به ندای ولی امر مسلمین جهان، با آرمان‌ های امام راحل که آزادی قدس شریف، قبله اول مسلمین است، تجدید میثاق کنند.

جوانان، نوجوانان خویی در روز قدس امسال با در دست داشتن پلاکاردها، پرچم‌ سه رنگ جمهوری اسلامی و پرچم فلسطین، حزب‌الله، و همچنین پوسترهای امام خمینی‌(ره)‌، ولی امر مسلمین جهان و سید حسن نصر الله و با سردادن شعارهای منظم « این خیزش و بیداری مسلمین – مژده دهد آزادی فلسطین» و « امروز روز قدس و روز دین است ـ تجلی قدرت مسلمین است» شور و شوق خاصی به این راهپیمایی دشمن شکن بخشیده بودند.
 
گفتنی است، به منظور برگزاری باشکوه‌ راهپیمایی روز قدس، نماز وحدت بخش جمعه و رفاه حال راهپیمایان در مسیرهای منتهی به مصلی نمازجمعه محدودیت‌های ترافیکی اعمال شد.

در پایان این راهپیمایی با قرائت قعطنامه‌ای، بر حمایت از کشور و مردم مظلوم فلسطین و آرمان‌های مقاومت تا پیروزی آنها، نابودی اسرائیل و آمریکا و حمایت از خیزش اسلامی مسلمانان تاکید شد.

غلامحسین عماری، معاونت استاندار و فرماندار خوی سخنران قبل از خطبه های نمازجمعه بود که با تجلیل از حضور گسترده و دشمن شکن مردم متعهد شهرستان خوی در راهپیمایی روز قدس امسال بیان داشت: امروز ملت سرافراز ایران اسلامی در ظل توجهات حضرت بقیه الله (عج) و با پایبندی به آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی و الهام از آموزه های ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای، اسرائیل را منشأ ظلم، اشغالگری، بحران و ناامنی در منطقه و جهان دانسته و یک صدا طنین دفاع از قدس شریف و فلسطین مظلوم را سر دادند.

وی نامگذاری روز قدس از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را بزرگترین ضربه به نقشه های صهیونیسم جهانی و سران یهود عنوان کرد و افزود: ضربه نامگذاری روز قدس برای رژیم اشغالگر قدس دست کمی از ضربه سنگین پیروزی انقلاب اسلامی نداشت.

فرماندار خوی در ادامه خاطر نشان کرد: مدعیانی که روزی از ایجاد حکومت از نیل تا فرات دم می زدند، اکنون میان دیواره های بلند گرفتار شده اند که نشانه ضعف و زبونی آنهاست.

وی در پایان با بیان اینکه مردم آزاده جهان، از آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان منفورترین رژیم جهان یاد می کنند تصریح کرد: باید با پیروی از ولی امر مسلمین جهان، ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی و با حمایت از مبارزات مردم فلسطین و بهره گیری از قوه قهریه مسلمانان این غده سرطانی و لکه نگنین را برای همیشه محو کرد./938/پ202/س
 
ارسال نظرات