۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۱۱۶۸۶

همایش بین المللی اولین پایتخت تشیع برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بین المللی تبریز اولین پایتخت جهان تشیع آبان ماه سالجاری در تبریز برگزار خواهد شد.
همايش بين المللي اولين پايتخت تشيع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش بین المللی تبریز اولین پایتخت تشیع 22 و23 آبان ماه سالجاری در تبریز برگزار خواهد شد.

ورود و گسترش تشیع در آذربایجان، کتاب شناسی تاریخ تشیع در آذربایجان، آذربایجان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، حکومت های محلی آذربایجان و تشیع، نقش علما و متفکران در گسترش تشیع در آذربایجان، تبریز و تشیع و تشیع در آینه ادبیات و هنر آذربایجان از جمله محورهای اعلام شده این همایش بین المللی است.

محققان، اندیشمندان و اصحاب قلم تا بیست و پنجم مهر ماه فرصت دارند تا مقالات خود مرتبط با محورهای همایش را در قالب فایلword2003 به پست الکترونیکی committee@tab-shiite.ir ارسال کنند.

همچنین علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دبیرخانه این همایش مستقر در استانداری آذربایجان شرقی و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند.

این همایش بین المللی به همت استانداری آذربایجان شرقی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه عاشورا، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشگاه تربیت معلم آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

گفتنی است، همایش ملی ثبت تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع 28 آبان سال 1388 با حضور رئیس جمهور در تبریز برگزار شده بود./935/پ203/س

ارسال نظرات