۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۷۳۷
مبلغ حوزه علمیه تبریز:

جهان شاهد فروپاشی امپریالیسم غربی است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه تبریز گفت: شوروی سابق با آن همه قدرت و هیمنه پس از 70 سال از صفحه روزگار محو شد، امروز نیز شاهد فروپاشی نظام امپریالیسمی غرب هستیم.
حجت الاسلام رسول برگي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت شهدای دولت و مقام شامخ شهیدان رجایی و باهنر، امروز با حضور پرشور و گسترده مردم در مسجد مقبره تبریز جوار مرقد شهید آیت الله قاضی طباطبایی برگزار شد.

حجت الاسلام رسول برگی، سخنران این مراسم با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشور های منطقه اظهار داشت: اگر امروز شاهد اسلام گرایی و حق طلبی مردم مظلوم منطقه هستیم، همه از برکات وجودی ولایت فقیه پس از انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فروپاشی کمونیسم و امپریالسم را پیش بینی کرده بود، خاطر شان کرد: شوروی سابق با آن همه قدرت و هیمنه پس از 70 سال از صفحه روزگار محو شد، امروز نیز شاهد فروپاشی نظام امپریالیسمی غرب هستیم.

حجت الاسلام برگی با تاکید بر این‌که اراده الهی بر گسترش مبانی اسلامی در سراسر جهان است، تصریح کرد: اگر امروز شاخص های اقتصادی در غرب سقوط کرده، بی خانمانی ها و آمار فساد و بی اخلاقی در آمریکا رو به افزایش است، همه نشان از فاصله میان دولتمردان لیبرالی غرب از معارف دینی است.

این سخنران مذهبی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ولایت‌مداری را تنها راه رهایی از فتنه‌های آخرالزمان دانست و اظهار داشت: انحراف از مسیر ولایت گمراهی از خط مستقیم اسلام ناب محمدی را در پی خواهد داشت.

وی با مقایسه فتنه های دوران امام علی(ع) با فتنه‌های پس از انقلاب اسلامی ایران گفت: در واکاوی این دو دوران خواهیم یافت؛ آنان که به حقیقت مدعی ولایت مداری بودند، تا آخر خط با رهبری بودند و در نیمه‌های راه ایشان را تنها نگذاشتند، علی علی گفتن یک حرف است و راه علی(ع) رفتن حرف دیگر، باید همواره در خط ولایت ثابت خط بود.

حجت الاسلام برگی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب خط را مشخص کرده اما ظاهرا عده ای مانند دوران مولای متقیان علی(ع) منتظرند تا ببینند کدام گروه یا جناح بر دیگری فائق خواهد آمد تا آن‌گاه به آن سو تمایل پیدا کنند، این همان عقب ماندن از خط ولایت است، حضرت آیت الله خامنه ای امروز به عنوان علی زمان در مقابل معاویه‌های دوران ایستاده و بنا به گفته شهید مطهری؛ اگر در میدان دفاع از ولایت نباشی هرکجا که می خواهی باش، چه در محراب عبادت و چه در مجلس شراب.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید رجایی تصریح کرد: رجایی هیچ‌گاه خود را رییس جمهور ندانست؛ بلکه همواره خود را مسؤول و پاسخگو خطاب می‌کرد.

این سخنران مذهبی تبریز ولایت‌مداری را دیگر شاخصه مهم شهید رجایی دانست و گفت: آن شهید بزرگوار در مقابل هجمه های تبلیغاتی لیبرال دموکرات‌ها، منافقان و لائیک ها شعار خدا، قرآن، خمینی سر می داد.

گفنتی است، این مراسم معنوی با حضور حضرات آیات شبستری و آل هاشم، مسؤولان، ائمه جمعه و جماعات و عموم مردم مؤمن و متدین تبریز همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات