۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۹۹۱

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین شروع سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان صبح امروز با حضور حضرت آیت الله مظاهری، طلاب و استادان حوزه علمیه اصفهان در مدرسه صدر اصفهان برگزار شد.
كلاس درس حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیین شروع سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان صبح امروز با حضور حضرت آیت الله مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه و مدیر حوزه علمیه اصفهان و طلاب و استادان این حوزه ‌در مدرسه صدر اصفهان برگزار شد.
 
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در این مراسم به فعالیت 5 سال‌ گذشته حوزه علمیه اصفهان اشاره کرد و افزود: رونق حوزه علمیه اصفهان با حضور آیت الله مظاهری در اصفهان آغاز شده بود و تلاش‌های خوبی در دوران حجت الاسلام بهشتی‌نژاد صورت گرفت که تلاش شد در مدیریت جدید این رویه ادامه یابد.

وی ادامه داد: در این مدت سالانه هزار طلبه به جمع طلاب اصفهان افزوده شده و در حال حاضر 8500 طلبه در اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان‌ گفت: امسال هزار و 300 طلبه در حوزه علمیه اصفهان نام‌نویسی کرده‌اند که پس از انجام مقدمات به مدارس زیر پوشش این استان معرفی شدند.

وی به اصرار برخی از استان‌های همجوار برای ‌نام‌نویسی در حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: ثبت‌نام حوزه علمیه اصفهان صرفا استانی است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: از این تعداد 293 نفر بالاتر از دیپلم‌، 340 نفر دیپلم‌، 161 نفر پیش دانشگاهی و بقیه با مدارکی پایین‌تر بوده اند.

وی با اشاره به ساخت و سازهای صورت گرفته در مدارس علمیه اصفهان گفت: در سال گذشته چهار مدرسه علمیه در شهرستان های سمیرم، کوشک، نایین و در چه به مدارس علمیه اصفهان افزوده شده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر شش مدرسه دیگر در شهرستان های هرند، تیران، فریدون شهر، داران، خمینی شهر و زینبیه اصفهان حال ساخت و تکمیل است.

وی ارائه خدماتی در زمینه مسکن طلاب متاهل، برگزاری جلسات منظم شواری معاونان و مدیران مدارس و ارتباط قوی با حوزه علمیه قم را از دیگر برنامه های موفق مرکز دانست و گفت: حوزه علمیه اصفهان به اذعان مرکز مدیریت قم از نظر نظم و انضباط دومین حوزه و شاید بتوان گفت اولین حوزه در سطح کشور است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرصت ماه رمضان برای ترک گناه‌ گفت: طلاب سعی کنند در این فرصت طلایی هر سال یک قدم خود را به سمت کمال پیش برند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: شرایط ویژه طلبگی مانع انجام بسیاری از گناهان می‌شود و ضروری است که طلاب با بهره‌گیری از این شرایط و اخلاص به خود‌سازی سوق دهند./965/پ202/س
ارسال نظرات