۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۰۶۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ آغاز داوری جشنواره عکس رضوی و افتتاح خانه عالم روستای اوماسلان از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد دادی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز داوری آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: با توجه به کثرت آثار ارسالی از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره کار بررسی اولیه آثار آغاز شده است.

دادی با اشاره به برنامه‌های جنبی پیش‌بینی شده در طول زمان برگزاری جشنواره گفت: سومین جشنواره سراسری عکس رضوی چهارم مهرماه در تبریز برگزار می‌شود و همزمان با این جشنواره کارگاه تخصصی با حضور احمد ناطقی از عکاسان برجسته کشور برپا می‌شود.

وی موضوعات این جشنواره را شامل زیارت ( آداب و فرهنگ زیارت )، حرم مطهر رضوی و آثار و ابینه‌ها و امامزادگان، وقف، فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا (ع)، جلوه‌های مشهد الرضا(ع)، زائران و مجاوران، شفایافتگان، شیفتگان و دلدادگان حضرت و جلوه‌های فرهنگ رضوی در خارج از کشور عنوان کرد و افزود: آثار ارسال شده به دبیرخانه از کیفیت مطلوبی برخوردارند.

وی افزود: همه هنرمندانی که آثارشان به بخش مسابقه راه می‌یابد به عنوان مهمان دبیرخانه جشنواره سراسری عکس رضوی پذیرش خواهند شد.

توسعه فرهنگی موجب ارتقای خودباوری جمعی می‌شود

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در سال‌های اخیر توانسته موجب جلب رضایت و همراهی شهروندان شود و زمینه ساخت جامعه فرهنگی را مهیا کند.

وی اظهار کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با وجود اینکه عمر چندانی از تاسیس را پشت سر نگذاشته است اما گام‌های موثری در امور فرهنگی برداشته است و امروز می‌بینیم با اجرای برنامه‌های گسترده از جمله برگزاری جشنواره تابستانی تبریز و برگزاری هفته‌های فرهنگی تبریز در کلانشهرها و کشورها و نیز اجرای برنامه در مناسبت‌های ملی و مذهبی زمینه مشارکت عمومی شهروندان را فراهم کرده و سبب تغییر فضای فرهنگی شهر تبریز شده است.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری اضافه کرد: کارهای فرهنگی نوعی سرمایه‌گذاری است و تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز که بی‌شک با صرف وقت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی و توان فرهنگی فراوان انجام می‌گیرد توانسته رضایت عمومی شهروندان را جلب کند.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی افزود: برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در این مدت با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی صورت گرفته و به همین علت از مقبولیت عمومی و همراهی مسئولان و روحانیت معزز بهره گرفته و باور داریم با حفظ این روند می‌توان خدمات شایسته‌ای به شهر تاریخی تبریز انجام داد.

افتتاح خانه عالم روستای اوماسلان

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی از ساخت و تکمیل پروژه های احداث خانه عالم خبر داد و خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در جهت توسعه فعالیت های فرهنگی تبلیغی و در راستای تحت پوشش قراردادن مناطق روستایی و دور افتاده اقدام به احداث خانه های عالم و استقرار روحانی در این مناطق کرده که با استقبال و همکاری اهالی روستاها همراه بوده است .

وی گفت: در حال حاضر 11باب خانه عالم در روستاهای تابعه شهرستان گرمی وجود دارد و تعداد 4 باب خانه عالم نیز در دست احداث می باشد.

تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن هشترود

در مراسم اختتامیه کلاس های ماه مبارک رمضان که به همت قسمت عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه هشترود ترتیب داده شده بود، از نفرات برتر مسابقات مقدماتی قرآن و کلاس های نورمبین تجلیل شد.

گفتنی است، تجلیل از نفرات برتر در سه رشته تحقیق، ترتیل و اذان در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه هشترود برگزار شد./935/د102/س

ارسال نظرات