۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۲۳۴۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ آزادی 130 نفر از زندانیان غیرعمد استان و استقبال اساتید دانشگاه تبریز از طرح ضیافت اندیشه از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
لوگو و آرم خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جاسم غضبان پور، یکی از داوران جشنواره عکس رضوی در نشست مشترک هیات داوران و اعضای ستاد اجرایی با اشاره به آئین بزرگداشت حاج بهزاد پروین قدس همزمان با جشنواره عکس رضوی، اظهار داشت: بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون تلاش ایثارگران است و تجلیل از هنرمندان ایثارگر نیز درواقع نشر فرهنگ پایداری است.

وی خواستار توجه محتوایی جدی‌تری از سوی برگزارکنندگان بزرگداشت هنرمندان دفاع مقدس شد و گفت: این تجلیل ها در راستای فرهنگ سازی و ترویج ارزش های معنوی و مذهبی و دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس است.

وی افزود: حاج بهزاد پروین قدس اسناد و مدارک مصور تاریخ دفاع مقدس را چون گنجینه ای جمع آوری کرده و به نسل های آینده منتقل ساخته و این حرکت ارزشمند باید تکریم شود.

غضبان پور همچنین جشنواره عکس رضوی را شاخص مهمی در رشد و ارتقای هنر و عکاسی آئینی و دینی عنوان کرد.

*
130نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در تبریز آزاد شدند

حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در مراسم آزادسازی زندانیان غیرعمد استان اظهار داشت: همت خیران و مشارکت مردمی استان موجب رهایی این زندانیان شده است که اجر اخروی را به دنبال دارد.

وی گفت: رعایت اصول اخلاقی و مقررات، کلید حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی است که نهاد خانواده را تقویت کرده و انسجام می بخشد.

همچنین حجت الاسلام محمد رضا کریمی، مدیر عامل ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هشت میلیارد و 500 میلیون ریال از محل مشارکت های مردمی و ستاد دیه استان پرداخت شده است.

وی افزود: پس از آزادی 130 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان 40 تا 50 نفر دیگر حایز شرایط آزادی وجود دارند.

*
استقبال اساتید دانشگاه تبریز از طرح ضیافت اندیشه

محمدتقی اعلمی، معاون پشتیبانی وتوسعه منابع دانشگاه تبریز در جمع اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه تبریز از استقبال اساتید این مرکز آموزش عالی از طرح ضیافت اندیشه خبر داد و اظهار داشت: استقبال اساتید و اعضای هیئت علمی از طرح ضیافت اندیشه حاکی از برگزاری موفقیت آمیز این طرح در سال گذشته است.

قائم مقام رییس دانشگاه تبریز به ضرورت برگزاری مداوم طرح ضیافت اندیشه اشاره کرد و گفت: ما در اجرای طرح ها آغازکننده خوبی هستیم، ولی در ادامه اجرا خوب عمل نمی کنیم که امیدواریم اجرای این طرح با برگزاری کلاس­های آموزشی و فرهنگی و برنامه­های متنوع دیگر با قدرت بیشتری توسعه یابد.

وی با اشاره به اهمیت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص "دانشگاه اسلامی" گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مشخصه دانشگاه اسلامی این است که در آن علم به گفتمان اصلی تبدیل و تعمیق باورهای دینی در سطح دانشگاه­ ها در اولویت قرار گیرد.

اعلمی با اشاره به اینکه در راستای تعمیق باورهای دینی اساتید نیز گام های اساسی برداشته شده است، تعلیم و تربیت را از مهمترین وظایف اساتید دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم باید خروجی های دانشگاه ها، عالمان متدین باشند که این زمانی می تواند تحقق یابد که اعضای هیئت علمی ما باید از معرفت بالای دینی برخوردار باشند.

*
جشنواره رضوی به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود

عضو هیات داوران سومین جشنواره سراسری عکس رضوی گفت: جشنواره رضوی باید به طور مستمر و در طول سال مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر باشد چون این جشنواره به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود.

عباس میرهاشمی در نشست مشترک هیات داوران با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: مقوله فرهنگ رضوی منبعث از فرهنگ ولایت پذیری و عشق و ارادت به امامت است و باید با گسترده تر کردن زمینه بحث و فعالیت در این عرصه گامهای موثرتری در تولید آثاری ماندگار و ارزشمند برداشته شود.

وی افزود: هنرمندان و مسوولان باید در ایامی غیر از دهه کرامت نیز با بصیرت و شناخت به این مقوله توجه نمایند.

میرهاشمی بر ضرورت مطالعه علمی و تحلیلی در سیره ائمه اطهار (ع) و شخصیت برجسته امام رضا (ع) تاکید کرد و گفت: جشنواره رضوی ارزش های دینی و باورهای اعتقادی را تبیین و تقویت کرده و آموزه های عمیق دینی و اسلامی را به نسل های آتی منتقل می سازد.

براساس این گزارش سومین جشنواره سراسری عکس رضوی از سی و یکم شهریور تا سیزدهم مهرماه و آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نیز چهارم مهرماه 1390 در تبریز برگزار می شود./935/پ202/ص
ارسال نظرات