۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۳۶۶
امام جمعه موقت مشهد:

اتحاد و همدلی شرط بقای نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد با تأکید براینکه اتحاد و همدلی شرط بقای نظام اسلامی است گفت: انقلاب اسلامی، بزرگ ترین و برترین نهضت دنیا بوده و آینده درخشانی پیش رو دارد.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: چند اصل وجود دارد که با توجه به آن ها می توان گفت انقلاب اسلامی، بزرگ ترین و برترین نهضت دنیا بوده و آینده درخشانی پیش رو دارد و هر انسان عاقل و بی غرضی این اصول را می پذیرد.

انقلاب اسلامی نه تنها ملت ایران که همه ملت ها را از اسارت حکام جور آزاد کرد

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران این قدرت را داشت که انرژی و امکانات مادی و معنوی یک ملت را از اسارت طاغوت آزاد کرده و پس از قبضه، آن را به سمتی هدایت کرد که ملت یک نظام مبتنی بر دین را به عنوان راه زندگی گزینش کرده و 32 سال است که از آن دفاع می کند و نه تنها ملت ایران که سایر ملت ها را نیز دارد از اسارت حکام جور آزاد می کند.

انقلاب اسلامی ایران نهضتی متکی بر عقل و عدل است

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، نهضتی است که در طول حرکت خود همواره بر اصول خود باقی مانده و از آن منحرف نشده است افزود: ملت ایران با حفظ این اصول همچون ولایت فقیه، مردم سالاری، عدالتخواهی، استکبارستیزی و دفاع از مظلومین، از چالش های گوناگون به سلامت عبور کرده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، نهضتی متکی بر عقل ومنطق و عدل و مبتنی بر قانون اساسی، سیره امام خمینی(ره) ومواضع امام خامنه ای است. اگر انقلابی از این موارد جدا شود سرنوشت آن همچون لیبی، آل سعود و آل خلیفه خواهد شد که به عقل و عدل توجهی نداشتند.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: هر چه زمان می گذرد انقلاب اسلامی به اهداف و آرمان های خود نزدیک تر می شود، این انقلاب در زمان نه چندان طولانی حرکت خود، ملتی آزاد، مستقل، متدین، بصیر، متحد و همدل، مجاهد و مقاوم و الگو برای سایر ملت ها ساخته است.

اتحاد و همدلی؛ شرط بقای انقلاب اسلامی

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید فطر ابراز داشت: اگر می خواهیم انقلابمان باقی بماند و آینده ان روشن تر از گذشته اش باشد باید اتحاد و همدلی مردم با یکدیگر و با مسوولین حفظ شود.

دوری از ولایت، باندبازی مسوولان، بی احترامی به ارزش ها عوامل تفرقه هستند

عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان در ادامه به عواملی که یک ملت را متفرق کرده و رو در روی هم قرار می دهد و دل های انان را نسبت به هم سرشار از کینه می کند اشاره کرد و افزود: دوری مردم از ولایت و امامت یکی از این عوامل است که در ایران اسلامی تحقق نخواهد یافت چرا که هر چه می گذرد ارادت و عشق مردم به ولایت بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر رجال سیاسی کشور احزاب و تشکل ها نباید از صورت انسان های هدایتگر ومنسجم کننده به صورت باند در آمده و فقط خود و مصالح و منافع خود را در نظر بگیرند. دولت اسلامی نیز باید از این آسیب به دور باشد.

حجت الاسلام فرزانه تأکید کرد: مردم ایران، رییس جمهور را به عنوان بهترین انسان در اجرای قوانین انتخاب می کنند که مشکلات را کاسته، درهای رشد و تکامل را به روی ملت باز کند و فضای بندگی خدا را نشر دهد نه اینکه ایدئولوک باشد و تعاریف نادرست از انتظار موعود، انسان و ... ارائه دهد؛ برترین ایدئولوگ برای مردم رهبری وحوزه های علمیه هستند که به صورت تخصصی این مباحث را تبیین می کنند.

وی توجه مسوولان نسبت به نظرات وآرای مردم و هم سطح مردم زندگی کردن را از دیگر عوامل حفظ انسجام ملی عنوان و تصریح کرد: عمل نکردن مسوولان به وعده های خود بدون هیچ دلیلی و نیز بی احترامی به مقدسات، و ارزش های دینی و انقلابی مردم از ناحیه مسوولان از عوامل تفرقه اسز میان مردم و مسوولان است که مسوولان باید با رعایت تقوا، از آن ها دوری کنند.

مردم ایران راه انقلاب را تا رسیدن به آرمان هایشان ادامه خواهند داد

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی یادآور شد: همه دنیا بدانند مردم ایران راهی را که با انقلاب اسلامی انتخاب کرده اند با تمام توان ادامه می دهند و در این مسیر به کمتر از نابودی ظلم در جهان، بندگی کامل خدا، و برقراری عدالت در جهان بسنده نخواهند کرد.

بهترین نوع بازگشت به سوی خدا، بازگشت آگاهانه، آزادانه و از روی اشتیاق است

وی همچنین در خطبه های نخست نماز جمعه ، دنیا را فرصت ومیدانی برای کسب معرفت و بندگی خدا دانست و گفت: بهترین نوع بازگشت به سوی خدا، بازگشت آگاهانه، آزادانه و از روی اشتیاق است.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: اراده قوی و اخلاص دو ره توشه ضروری در حرکت به سوی خداست. اراده موجب می شود انسان در دوراهی هواهای نفس و شداید، خدا را انتخاب کند و اخلاص نیز موجب تقرب به خدا جوشش چشمه حکمت از دل و قلب انسان است./930/پ202/ص
ارسال نظرات