۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۳۸۷

راهپیمایی جمعه اصرار در بحرین برگزار شد/ الوفاق بر لزوم تحریم انتخابات تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی در راهپیمایی جمعه اصرار بر لزوم تحریم انتخابات تکمیلی پارلمان از سوی ملت تاکید کرد.
راهپيمايي جمعه اصرار در بحرين راهپيمايي جمعه اصرار در بحرين راهپيمايي جمعه اصرار در بحرين راهپيمايي جمعه اصرار در بحرين راهپيمايي جمعه اصرار در بحرين راهپيمايي جمعه اصرار در بحرين راهپيمايي جمعه اصرار در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها هزار تن از شهروندان بحرینی، روز گذشته در راهپیمایی موسوم به «جمعه اصرار» که از سوی جمعیت الوفاق اسلامی در روستای مقشع برگزار شد.

معترضان بحرینی در این راهپیمایی که تحت عنوان «کوتاه نمی آییم» انجام گرفت با سردادن شعار و برافراشتن پلاکاردهایی بر لزوم تحقق خواسته های مشروع و عادلانه ملت تاکید کردند.

این راهپیمایی گسترده که علما، روحانیون، سیاستمداران، اندیشمندان، شخصیت های برجسته و قشرهای مختلف مردم در آن حضور داشتند با قرائت بیانیه پایانی جمعیت الوفاق به اتمام رسید.

در این بیانیه آمده است: واقعیت های جامعه پس از پسرفت هایی که از 14 فوریه تاکنون رخ داده است تثبیت و تحکیم به حاشیه راندن اراده ملی و دوری شهروندان از امور مهم کشور را به نمایش گذاشت و مبانی انتقام و هدف قرار گرفتن افرادی که در پی مشارکت در اداره کشور هستند را استحکام بخشید. پس از آنکه وضعیت جامعه به افراط کشیده شد، زبان تفاهم و همزیستی از بین رفت، ده ها تن شهید و هزاران تن زخمی شدند، زندان ها از زندانیان سیاسی، نمایندگان پارلمان، پزشکان و زنان و مردان آکنده شد و مساجد و حسینیه ها و معتقدات مذهبی مورد هدف قرار گرفت بر هر شهروندی که به وطن عشق می ورزد واجب شد تا در جهت از بین رفتن این وضعیت تلاش کند.

الوفاق افزود: نیاز به بازسازی وطن الزامی است تا ظلم، ستم، تبعیض و به حاشیه راندن از بین برود. همه باید در جهت بنای دولتی قانون مدار که ملت در آن به عنوان منبع قدرت معرفی می شود و این امر به عنوان کلید همزیستی، توافق و انسجام به شمار می آید تا مورد احترام جهانیان قرار گیرد تلاش کنند.

این جمعیت تصریح کرد: الوفاق در این راهپیمایی اعلام می دارد که راه حل های سطحی و تلاش جهت دور زدن خواسته های ملت به ادامه بحران و برانگیخته شدن احساسات شهروندان منجر می شود و این امر، اصرار و پافشاری ملت برای تحقق مطالب عادلانه خود را به همراه خواهد داشت.

جمعیت الوفاق اسلامی با اشاره به تحریم انتخابات تکمیلی پارلمان اظهار داشت: برگزاری انتخابات تکمیلی پارلمان که فاقد هرگونه عناصر همزیستی و دیدگاه های انتخاباتی است بحران را پایدارتر می سازد و بر عمق آن می افزاید. مقامات را به لغو این انتخابات و انحلال پارلمان جهت درمان مشکلات و احترام به اراده ملی شهروندان دعوت می کند و از همه شهروندان وفادار می خواهد این انتخابات را تحریم کرده تا در فروش وطن و رضایت به ظلم و پسرفت نقشی نداشته باشند.

بزرگ ترین حزب مخالف آل خلیفه ادامه داد: امیدواری به دست یابی بحرین به جایگاه پیشرفته در میان کشورهای جهان ما را به تحریم این انتخابات صوری و نمایشنامه مبتذل دعوت می کند. عشقمان به وطن سبب می شود در مطالبه دموکراسی و تحقق اصلاحات واقعی کوشا باشیم، زیرا بحرین استحقاق واقعیت بهتر و آینده ای زیبا برای شهروندان را دارد و اگر حق انتخاب حکومت در اختیار مردم قرار گیرد این امر به فضل خداوند محقق خواهد شد.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: وطن تنها با تسامح و مشارکت همه فرزندان ملت ساخته می شود، ولی سیاست های وحشیانه، در پی ایجاد شکاف میان ملت بر اساس مسائل نژادی، مذهبی و وابستگی هایی شخصی است. بسیاری از ملت های جهان توانستند به دموکراسی دست یابند و امنیت، ثبات و پیشرفت را با وجود اختلافات دینی، نژادی و سیاسی محقق سازند و می توان از ترکیه که در گذشته در اوج استبداد و دیکتاتوری بود به عنوان نمونه یاد کرد.

الوفاق تحقق خواسته های ملت را عامل پایان بحران در بحرین عنوان کرد و بیان داشت: راه حل سیاسی که بحرین را از این تونل تاریک تنها در تحقق خواسته های مشروع و عادلانه ملت محقق می شود. بار دیگر تاکید می کنیم که تحکیم اراده و مشارکت ملت در اداره کشور می تواند اوضاع را آرام ساخته و ثبات را بر بحرین حاکم کند./980/ب901/گ
ارسال نظرات