۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۴۱۸
امام جمعه شبستر:

آیت الله طالقانی هیچ‌گاه از مسیر ولایت جدا نشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر گفت: آیت الله طالقانی(ره) جزء روشنفکرترین روحانیان مجاهدی بود که هیچ‌گاه از مسیر ولایت جدا نشد.
آيت الله طالقاني
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت سالروز ارتحال آیت الله طالقانی صورت گرفت، اظهار داشت: آیت الله طالقانی(ره) در راه تحقق آرمان های اسلامی و برقراری حکومتی بر پایه عدل و احکام الهی، شدیدترین شکنجه‌های رژیم پهلوی را تحمل کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله طالقانی در راه اثبات عقاید بحق و دینی خود همواره مورد تهمت های فراوانی از سوی دوست و دشمن قرار گرفت، خاطر نشان کرد: جریان های مختلفی قبل و بعد از انقلاب به دنبال بهره برداری حزبی و جناحی از وجهه ایشان بودند که آن مرحوم با هوشیاری خود را همواره تابع ولایت و رهبری می دانست.

حجت الاسلام محمدزاده گفت: مرحوم آیت الله طالقانی جزو روشنفکرترین روحانیان مجاهدی بود که هیچ‌گاه از مسیر ولایت جدا نشد، چنان‌که قبل و بعد از انقلاب اسلامی با درک قداست و اهمیت حرکت ضد شاهنشاهی امام خمینی(ره) به همراهی با آن رهبر فقید پرداخت.

امام جمعه شبستر ادامه داد: آن عالم مجاهد با وجود کهولت سن مورد آزار و اذیت های فراوانی در داخل زندان های امنیتی شاه قرار گرفت، ولی هیچ گاه استقامت در مبارزه را از دست نداد و در نهایت یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاثیرگذار پیروزی انقلاب اسلامی ایران لقب گرفت.

حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر این‌که ایت الله طالقانی هیچ‌گاه از مسیر ولایت جدا نشد، تصریح کرد: روشنفکری و درایت سیاسی از ویژگی های شخصیت سیاسی این عالم نستوه بود و با برخی گروه های سیاسی در زمان قبل از انقلاب همکاری داشت ولی با مشاهده کج روی های این گروه ها از آنها فاصله گرفت و تبعیت خود را از امام خمینی و انقلاب اسلامی اعلام داشت.

وی ایثارگری آیت الله طالقانی در راه مبارزات ضدستمشاهی و وفاداری وی به خط اصیل امام راحل را ستودنی دانست و گفت: تبعیت از ولایت فقیه محور حیات سیاسی آیت الله سید محمود طالقانی بود به گونه ای که امام راحل با اطمینان تمام ایشان را به عنوان نخستین امام جمعه تهران منصوب کردند که این اقدام امام سبب ناامیدی و یأس بسیاری از تفرقه افکنان شد.

امام جمعه شبستر با اشاره به فعالیت بسیار شدید و فراگیر دشمنان داخلی و خارجی برای جداسازی و تفرقه افکنی میان امام راحل و آیت الله طالقانی تأکید کرد: هر چند منافقین در این راه دست به اقدامات بسیاری زدند و سعی در اختلاف افکنی میان این دو شخصیت بزرگ انقلاب اسلامی را داشتند، اما آیت الله طالقانی با درایت سیاسی و با تبعیت از ولایت فقیه این توطئه ها را خنثی کرد.

حجت الاسلام محمدزاده در پایان با تاکید بر الگوپذیری جامعه روحانیت از ابعاد شخصیتی و فکری مرحوم طالقانی افزود: آن عالم مجاهد احیاگر نماز جمعه در ایران اسلامی پس از انقلاب بود، چنانچه امام امت در پاسخ به افرادی که استقبال مردم و جا افتادن نماز جمعه در تردید بودند فرموده بود همین که آیت الله طالقانی امام جمعه تهران است برای استقبال مردم از نماز جمعه کافی است./935/ت302/س
ارسال نظرات