۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۶۶۷
نایب رییس حوزه علمیه آذربایجان غربی:

شکست پیمان خائنانه کمپ دیوید نشانه اضمحلال حتمی رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: به برکت انقلاب اسلامی، اسرائیل غاصب از پیمان خائنانه کمپ دیوید به مرحله اشغال شدن سفارتخانه خود در مصر رسیده و رو به اضمحلال و نابودی است.
جلسه هماهنگي هفته دفاع مقدس خوي جلسه هماهنگي هفته دفاع مقدس خوي جلسه هماهنگي هفته دفاع مقدس خوي جلسه هماهنگي هفته دفاع مقدس خوي شکست پیمان خائنانه کمپ دیوید نشانه اضمحلال حتمی رژیم صهیونیستی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و عضو شورای استای حوزه علمیه آذربایجان غربی، در جلسه هفته دفاع مقدس که عصر روز گذشته با حضور معاونت استاندار و فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و برخی از مسؤولان شهرستان خوی برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس به شرایط سیاسی حاکم بر منطقه اشاره و اظهار کرد: حضرت امام خمینی‌(ره) در پیام تارخی خود که به منشور روحانیت معروف شد فرمودند‌‌«ما انقلابمان را در جنگ به جهانیان صادر نموده ایم ... ما در جنگ اُبهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم.»

فرهنگ انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه فراگیر شده است

وی با اشاره به تأثیر‌پذیری خیزش‌های مردمی منطقه از انقلاب اسلامی ایران اذعان داشت: امروز خدا را شاکریم که فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان بویژه کشورهای اسلامی منطقه فراگیر شده و آثار و برکات آن را در خیزش های مردمی منطقه مشاهده می کنیم، چراکه روزگاری غرب و اروپا بوسیله عوامل خودفروخته خود منطقه را مدیریت می کردند، اکنون به ناچار سراسیمه خودشان وارد میدان شده‌اند.

حجت الاسلام شکوری در ادامه تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران و خون پاک شهدا در دوران دفاع مقدس مشاهده می کنیم رژیم اشغالگر قدس از پیمان خائنانه کمپ دیوید به مرحله اشغال شدن سفارتخانه خود در مصر رسیده است و قیام های مردمی در کشورهای مختلف همچنان ادامه و استمرار دارد.

تأکید امام جمعه خوی بر ضرورت تحول در برنامه‌های دفاع مقدس

وی با تأکید بر ضرورت تحول و بازنگری در برنامه های هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شکوه و عظمت دوران دفاع مقدس می‌طلبد با نگاه ویژه‌ای ابعاد مختلف آن دوران مورد بررسی قرار گیرد و فرماندهان نظامی و انتظامی، بسیجیان، بخشداران و متولیان فرهنگی و تبلیغی شهر در اجرای برنامه‌ها با رویکرد جدید و متنوع مسئولیت و رسالت مضاعف دارند.

امام جمعه خوی با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس در هفته دفاع مقدس اذعان داشت: تجلیل از رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و خانواده معظم شهدا به صورت جمعی در شهر و مراکز بخش ها با اجرای برنامه های ابتکاری و همچنین برگزاری مراسم علمی و تحلیل گسترده برکات دوران دفاع مقدس در مراکز دانشگاهی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است که باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

برنامه های دفاع مقدس مردمی برگزار شود

وی در راستای زنده‌کردن یاد و خاطره دوران دفاع مقدس خاطر‌نشان کرد: پوشیدن لباس بسیجی توسط مسئولان، رزمندگان، عموم بسیجیان و حتی بازاریان در سطح شهر در پاسداشت ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام تأثیر بسزایی خواهد داشت.

رییس حوزه های علمیه خوی در پایان با تأکید بر مردمی بودن و مشارکت حداکثری آحاد مردم به خصوص جوانان در اجرای برنامه های دفاع مقدس اظهار داشت: نصب عکس های شهدا در میادین و خیابان ها، تزئین پاسگاه‌های مرزی با علایم و نشانه های دفاع مقدس، برپایی شب شعر و اجتماعات پرشور هنری و مسابقات مختلف علمی و ورزشی توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی و با همکاری آحاد مردم ضروری می باشد./938/پ202/س
ارسال نظرات