۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۱۲۷۵۱
جریان صدر عراق:

القاعده برنامه های آمریکا را اجرا می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده جریان صدر عراق از وجود مدارک و مستنداتی مبنی بر ارتباط آمریکا با گروه تروریستی القاعده خبر داد.
القاعده و آمريكا
به گزارش خبرگزاری رسا، جواد الحسناوی نماینده فراکسیون جریان صدر در پارلمان عراق در کنفرانس مطبوعاتی که روز گذشته در کربلا برگزار شد بر وجود مدارک و مستندانی مبنی بر ارتباط آمریکا با گروه تروریستی القاعده در این کشور خبر داد.

وی گفت: مدارکی وجود دارد که نشان می دهد بسیاری از برنامه القاعده همان برنامه های آمریکاست و از سوی این کشور هدایت می شود.

الحسناوی افزود: متاسفانه برخی از گروه های عراقی نیز برنامه های مورد نظر آمریکا را در عراق اجرا می کنند و این امر برای آنان که عراقی به شمار می آیند شرم آور است.

نماینده پارلمان با اشاره به گزارش های مقامات عراقی درباره برنامه های اشغالگران آمریکایی تصریح کرد: در بسیاری از گزارش های سیاستمداران و مسوولان امنیتی تاکید شده است که سرنخ همه عملیات تروریستی در عراق به سوی آمریکا متوجه شده است و نقش اشغالگران در این عملیات به روشنی دیده می شود.

وی ضمن انتقاد از تلاش برخی افراد برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی با هدف آموزش های نظامی اظهار داشت: رهبران امنیتی عراق بر این باورند که مشاوران آمریکایی از آموزش های نظامی به دستگاه های امنیتی عراق طفره می روند و حاضر نیستند وظیفه خود را در قبال آموزش های نظامی اجرا کنند.

جریان صدر پیش از این نیز آمریکا را به تلاش جهت عدم مسلح شدن ارتش عراق جهت ناتوانی در مقابله با القاعده و گروه های تروریسم برای ادامه حضور نیروهای خود در این کشور متهم کرده بود.

بر اساس توافقنامه امنیتی که در سال 2008 میلادی میان بغداد و واشنگتن به امضا رسید نیروهای آمریکایی موظف شدند در پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

مقامات آمریکایی در آستانه پایان سال 2011 میلادی به شدت تلاش می کنند تا مدت حضور نیروهای خود در عراق را تمدید کنند و فشارهای فراوانی را در این چهارچوب بر دولت و پارلمان عراق وارد می سازند./980/ب902/گ
ارسال نظرات