۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۲۹۱۸
خطیب جمعه سیهات عربستان:

اختلافات میان مسلمانان نباید به هتک حرمت و تکفیر منجر شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه سیهات عربستان تاکید کرد که اختلافات میان مسلمانان نباید به هتک حرمت و تکفیر منجر شود.
سيد حسن نمر خطيب جمعه سيهات عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن النمر، خطیب جمعه سیهات عربستان، روز گذشته در مسجد حمزه بن عبدالمطلب (س) این شهر از تلاش های فتنه انگیزانه علیه امت اسلامی ابراز تاسف کرد و گفت: برخی از افراد به بهانه هایی که آنها را شرعی می نامند درصدد شکاف و فتنه میان امت اسلامی هستند، اهداف این افراد کاملا شخصی است که آنها را شرعی عنوان می کنند.

وی افزود: اغلب شعارهایی که در زمینه اختلاف میان مسلمانان سرداده می شود باطل است و تعداد کمی از آنها نیز حق هستند، ولی در جهت باطل مورد استفاده قرار می گیرند.

حجت الاسلام النمر تصریح کرد: مسلمانان باید در برابر این نقشه ها ایستادگی و از همراه شدن با فتنه انگیزان به شدت خودداری کنند، زیرا وحدت اسلامی سبب نزدیک شدن به خداوند و فتنه سبب دور شدن از بارگاه پروردگار خواهد شد.

خطیب جمعه سیهات، تکفیر و مشرک خواندن مخالفان را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: برخی از افراد که به شدت نسبت به عقاید خود متعصب هستند مخالفان را کافر و مشرک می خوانند، قاطعانه عرض می کنم اگر این افراد در پروژه گسیختگی امت از احکام شرعی استفاده نکنند بیش از 95 درصد اختلافات مسلمانان حل می شوند.

وی ادامه داد: وحدت امت در نزد این افراد بی ارزش است و شبانه روز جهت گسیختن وحدت اسلامی تلاش می کنند، آنان اندیشه و دیدگاه های شخصی خود را به نام دین به مردم ارائه می کنند تا شکاف میان امت گسترش پیدا کند.

سید حسن النمر با اشاره به اختلاف علمی علما و فقها با یکدیگر گفت: اختلافات میان مسلمانان نباید به هتک حرمت و تکفیر منجر شود، همانگونه که علما و فقها در مسائل فقهی با یکدیگر اختلاف نظر دارند، ولی به یکدیگر احترام می گذارند و از اتهام پراکنی خودداری می کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات