۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۱۳۰۲۱
مدیر حوزه علمیه گلستان:

توانمندی حوزه علمیه ‌‌‌در راه تحقق رهنمود‌های ‌رهبری استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه گلستان، تحول در حوزه را یکی از سیاست‌های کلی حوزه علمیه دانست و گفت: حوزه باید همه توان خود را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این خصوص به کار گیرد.
مدير حوزه هاي علميه گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه های علمیه گلستان، امروز در گردهمایی مدیران مدارس علمیه استان در گرگان با اشاره به فعالیت شانزده مدرسه علمیه در مناطق مختلف استان گفت: هزار و 400 طلبه در پایه های یک تا ده در این مدارس علمیه مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

وی همچنین از فعالیت دو مدرسه علمیه سفیران هدایت در گلستان خبر داد و ادامه داد: گلستان از جمله معدود استان هایی است که دو مدرسه علمیه سفیران در آن فعال است.

مدیر حوزه های علمیه گلستان ادامه داد: در سال تحصیلی جدید 350 از سوی حوزه علمیه گلستان برای تحصیل در علوم حوزوی جذب شدند.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به برنامه های حوزه علمیه گلستان در سال تحصیلی جدید‌ تصریح کرد: پیگیری جدی اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب از جمله سیاست‌های راهبردی مدیریت حوزه علمیه گلستان است.

مدیر حوزه‌های علمیه گلستان یادآور شد: کاهش تعطیلات و افزایش روزهای آموزشی از دیگر برنامه‌های مدیریت حوزه در سال جدید تحصیلی است که به صورت جدی در استان دنبال خواهد شد.

وی، تقویت مدارس علمیه شهرستان‌های استان را مهم ارزیابی کرد و افزود: تقویت این حوزه‌ها از اولویت‌های کاری مدیریت حوزه گلستان است

مدیر حوزه علمیه گلستان، تلاش در جهت ارتقای سطح علمی طلاب را از دیگر برنامه‌های مهم این مدیریت برشمرد و ادامه داد: امروز تقویت بعد علمی طلاب به صورت جدی مورد توجه مدیران حوزه‌های علمیه در سطح استان و همچنین کشور است.

حجت الاسلام ملکی در بخش دیگری از سخنان به مسأله تحول در حوزه و ضرورت پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: تأکید عالمانه و به موقع رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت تحول در حوزه، بیانگر اشرافیت ایشان و نیاز جدی به این مهم است که اکنون تکلیف شرعی برای همه نخبگان حوزه و اندیشمندان اسلامی محسوب می شود.

وی، عملی شدن منویات مقام معظم رهبری را فوری‌ترین و مهم‌ترین مسأله فراروی حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود به ویژه در سفر خود به قم برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و تعیین اولویت‌های علوم حوزوی را در پرتو ترسیم چشم‌انداز آینده امکان‌پذیر دانستند و بر ضرورت و سبک سازی مدیریت تشکیلات حوزه تاکید کردند.

حجت الاسلام ملکی، تمرکز زدایی مدیریت حوزه و استقرار نمایندگی مدیریت حوزه علمنیه قم در استان ها را یکی از اقدامات ارزشمند مدیریتی برشمرد و افزود: با استقرار این نمایندگی، روند نظارت و کنترل حوزه بر مدارس شهرستان‌ها بهبود یافته و موجب وحدت رویه و یکپارچه سازی مسائل مختلف علمی و آموزشی شده است که این مسأله گام جدی در مسیر تحول در حوزه ها است./950/202/س

ارسال نظرات