۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۱۱۳۰۶۰
در نشست مشترک رهبران طوایف اسلامی و مسیحی لبنان مطرح شد؛

لیبی از هر تلاشی برای سرانجام رساندن پرونده امام موسی صدر کوتاهی نکند

خبرگزاری رسا ـ رهبران طوایف اسلامی و مسیحی لبنان، روز گذشته، نشست مشترکی در دفتر اسقف اعظم صور و صیدا برگزار کردند و لیبی را به تلاش برای روشن ساختن پرونده امام موسی صدر فراخواندند.
نشست مشترک رهبران مسيحي و مسلمان لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران طوایف اسلامی و مسیحی لبنان، روز گذشته، نشست مشترکی در دفتر اسقف اعظم صور و صیدا با حضور شیخ حسن عبدالله، مفتی شیعه در شهر صور، شیخ مدرار حبال، مفتی اهل سنت صور و اسقفان اعظم، الیاس کفوری، شکرالله نبیل الحاج، جورج بقعونی و عرفات شمس الدین، رییس دادگاه صور و تنی چند از بزرگان مذهبی لبنان برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این نشست با ابراز خرسندی نسبت به سفر قریب الوقوع مار بشاره الراعی، رهبر مارونی های مسیحی به شهر صور در هفته آینده، سفرهای داخلی ایشان به مناطق مختلف لبنان به ویژه به جنوب را مورد قدردانی قرار دادند و این اقدام را موجب حمایت از پایداری جنوب و تقویت وحدت و همزیستی مسالمت آمیز در این مناطق برشمردند و مردم را به استقبال گسترده از وی فراخواندند.

این نشست با تاکید بر ضرورت همکاری و روابط متبادل رهبران معنوی لبنان در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی و تلاش برای گسترش امنیت و آرامش در جامعه از شهروندان لبنانی خواستند تا با حفظ قانون و نظم اجتماعی و محافظت از دارایی های عمومی در این راستا پیش بروند.

رهبران طوایف اسلامی و مسیحی لبنان همچنین سیاستمداران لبنانی را به برقرار ساختن گفتمانی آرام و سازنده و دوری گزیدن از زبان تنش و طعنه فراخواندند و از آنها خواستند تا از راه گفت و گوی سازنده اختلاف های سیاسی خود را حل کنند و افزودند: تنش زایی و تفرقه افزایی، ثبات، استقرار و آرامش مردم را بر هم می زند.

این نشست با آرزوی بازگشت هرچه سریعتر امنیت و استقرار به کشور لیبی، رهبران لیبی و شورای ملی انتقالی این کشور را به همکاری با دولت لبنان پیرامون پرونده امام موسی صدر و دو همراهش، شیخ محمد یعقوب و عباس زین الدین برای آشکار شدن حقیقت، فراخواند و از آنها خواستند که از هرگونه تلاشی برای به نتیجه رساندن این قضیه کوتاهی نکنند.

شرکت کنندگان در این نشست خواستار تقویت همبستگی عربی و اسلامی برای بازگرداندن حقوق از دست رفته فلسطینیان و شکستن محاصره غزه شدند و از درگاه خداوند خواستند که انقلاب های عربی و اسلامی به سلامت مرحله کنونی را پشت سر بگذارند و گفتمان سازنده جای خشونت و افراطی گری را بگیرد تا خواسته های این ملت ها محقق گردد./981/ب902/گ
ارسال نظرات