۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۳۴۶

عزاداری خیابانی طلاب تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ طلاب و روحانیان حوزه های علمیه تبریز همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.
عزاداري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام جعفر صادق(ع) عزادارای و آئین سینه زنی خیابانی طلاب و روحانیان حوزه های علمیه تبریز برگزار شد.

این مراسم طبق سنت هر سال، از صحن حوزه علمیه طالبیه و مسجد آیت الله دینوری تبریز آغاز شده و با حضور طلاب حوزه های علمیه حضرت ولیعصر(عج)، سفیران هدایت و طالبیه به سمت بازار تبریز ادامه یافت.

همچنین بازاریان، اصناف و کسبه بزرگترین بازار خشتی دنیا با برپایی دستجات سینه زنی در بازار صادقیه تبریز در سوگ شهادت صادق آل محمد(ص) به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

بنا بر این گزارش، همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سیدابوالقاسم مولانا، با حضور عموم اقشار مؤمن و متدین تبریز برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه خواهران و برادران این مراسم به صورت جداگانه در دو روز در مسجد آیت الله مولانا واقع در خیابان شهید مطهری(راسته کوچه) کوچه آیت الله مولانا، مسجد آیت الله مولانا برگزار شد.

گفتنی است، مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم آل مولانا در سال 1313 در شهر تبریز متولد شده و به مدت 5 سال از محضر آیات عظام بروجردی، مرعشی نجفی، طباطبائی و امام خمینی(ره) کسب فیض کرده بود.

آن عالم ربانی یازدهم آذر سال 1384 هجری شمسی دارفانی را وداع گفت و دوازدهم آذر نیز در مراسمی باشکوه و با حضور گسترده مردم عالم پرور تبریز تشییع و پس از اقامه نماز از سوی آیت الله شبستری امام جمعه تبریز، در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

این عالم بزرگوار که از سادات اصیل موسوی است که در حدود 80 سال پیش در شهر مقدس کربلا و در خانواده ای عالم پرور و مذهبی دیده به جهان گشود و تحت تعلیم و تربیت والد مکرمش آیت الله حاج سیدعلی مولانا تبریزی قرار گرفت./935/پ202/س
ارسال نظرات