۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۳۳۹۷
معاون رییس جمهور:

حوزه های علمیه منشأ بیداری اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: بیداری اسلامی به برکت مذهب شیعه جعفری و در سایه مجاهدت روحانیت و حوزه های علمیه بوده است.
حجت الاسلام ميرتاج الديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور امروز در یادواره شهدای روحانی شهرستان خلخال اظهار داشت: روحانیت شیعه در منطقه آذربایجان همواره منشأ خیر و برکت فراوان برای مردم دوستدار اهل بیت و احکام الهی بوده اند.

وی با تشریح تاریخ پرافتخار تشیع در استان اردبیل به ویژه شهرستان خلخال تصریح کرد: خدمات ارزنده علمایی همچون میرزا محقق خلخالی، سید موسوی خلخالی، مفتح خلخالی، سید مهدی قائن گیوی و  یکتایی همه نشان از پیشینه درخشان این منطقه در پرورش علمای بزرگوار است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با تاکید بر راه اندازی بنیاد علما و مفاخر دینی خلخال با هدف آشنایی مردم با شخصیت های معنوی و فقهی این منطقه تصریح کرد: امدواریم با همت و تلاش مسؤولان شهرستان این بنیاد به زودی در خلخال راه اندازی و فعالیت کند.

معاون پارلمانی رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ابعاد مختلف بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اظهار داشت: اگر امروز ما به خود می بالیم که انقلاب اسلامی به جهان صادر شده و موجب بیداری ملل اسلامی شده، همه به برکت مذهب شیعه جعفری و اسلام ناب محمدی و در سایه مجاهدت روحانیت و حوزه های علمیه بوده است.

وی با تاکید بر این که روحانیت عهده دار رسالت انبیا و اولیای الهی هستند، تصریح کرد: روحانیان زیر پرچم ولایت فقیه تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) و جهانگیرشدن اسلام و نابودی کفر جهانی در خدمت اسلام بوده و لحظه ای را برای تبلیغ مبانی دینی اسلام از دست نخواهد داد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین یکتایی، بنیانگذار حوزه علمیه جعفریه خلخال در سخنانی با بیان اینکه شهدای طلبه پرچمدار عزت و اقتدار نظام اسلامی بوده اند، اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به وِیژه روحانیان شهید خلخال که نباید برای لحظه ای از ذهن و خاطره ها فراموش و تنها در یادواره ها خلاصه شود.

وی با قدردانی از دست اندرکاران احداث یادمان شهدای روحانی خلخال گفت: مادامی که مردم ایران زنده هستند تابع ولایت بوده و برای حفظ نظام اسلامی و تبعیت از اوامر رهبری آماده خواهند بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم، باحضور معاون پارلمانی رییس جمهور از یادمان شهدای طلبه و روحانی خلخال پرده برداری شد./935/پ202/س
ارسال نظرات