۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۱۳۴۶۶
آیت الله شبستری:

توجه مدیران مدارس به برپایی نماز جماعت مضاعف شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مدیران و دبیران مدارس باید دانش آموزان را به شرکت در نماز جماعت تشویق و همراهی کنند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم زنگ نماز در مسجد حضرت علی ابن ابی طالب تبریز که با حضور دانش آموزان مدارس تبریز همراه بود، اظهار داشت: حضور پرشور دانش آموزان در نماز های جماعت موجب تقویت نشاط معنوی در مدارس خواهد شد.

وی با اشاره به الگوپذیری دانش آموزان از رفتار و سکنات معلمان گفت: همراهی دبیران با دانش آموزان جهت شرکت در نماز جماعت موجب حضور گسترده تر و تشویق دانش آموزان جهت انجام فرایض دینی و کاهش معضلات اخلاقی و فرهنگی در مدارس می شود.

آیت الله شبستری یکی از فلسفه های نماز را نظم و انضباط دانست و خاطر نشان کرد: کسی که نماز خوانده و روزی پنج مرتبه در محضر پروردگار حاضر می شود از اعمال زشت و گناهان دور می ماند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزانی که نماز می خوانند معمولا در درس خود نیز مجد و کوشا هستند، افزود: توصیه های اکید ائمه معصوم به اقامه نماز به دلیل فواید بی شمار آن در زندگی دنیوی و اخروی است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با تشریح ابعاد مختلف تربیتی و عقیدتی نماز در زندگی فردی و اجتماعی اظهار داشت: مقدمات نماز درس های آموزنده ای در برداشته و تاثیر مثبت فراوانی در زندگی و دور نگه داشتن انسان از محرمات دارد.

آیت الله شبستری نواختن زنگ نماز را عامل مهم هماهنگی میان مدرسه و مسجد دانست و گفت: مسؤولان آموزش و پرورش باید به شکلی برنامه ریزی کنند که اجرای زنگ نماز خللی در روند آموزش دانش آموزان ایجاد نکند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فضیلت های اقامه نماز به شکل جماعت و در اول وقت یادآور شد: اجرای این طرح زمینه بهره مندی دانش آموزان از این فضایل را فراهم می کند، ضمن اینکه تاثیر بسزایی در آشنایی نسل نوجوان و جوان با آموزه های دینی خواهد داشت./935/پ203/ص
ارسال نظرات