۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۱۳۵۸۶

افزایش کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی به 402 باب

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی از ایجاد شانزده کانون جدید تا پایان سال جاری در سطح مساجد استان خبر داد و گفت: تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تا پایان سال جاری به 402 باب افزایش می یابد.
کانون هاي مساجد
حجت الاسلام محمدرضا بابازاده، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: هم اکنون در سطح مساجد استان 325 کانون فرهنگی هنری دایر است.

وی با اعلام اینکه 45 درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی رروستایی هستند، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد تا پایان سال جاری با ایجاد کانونهای فرهنگی هنری جدید در مساجد روستایی این میزان به 60 درصد برسد.

به گفته این مقام مسؤول، 16 مساجد استان در حال اخذ مجوز برای راه اندازی کانون فرهنگی هنری هستند که با تحقق این امر تعداد کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی به 402 باب خواهد رسید.

حجت الاسلام بابازاده در ادامه از فعالیت 14 کانون تخصصی در سطح مساجد آذربایجان غربی خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری تعداد کانون های فرهنگی هنری تخصصی استان نیز با اضافه شدن پنج کانون به 19 باب افزایش می یابد.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به ایجاد 330 پایگاه اوقات فراغت جوانان با مدیریت کانونهای فرهنگی هنری مسلاجد استان، تصریح کرد: این کانون ها در 28 رشته فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی، اعتقادی، قرآنی و اردویی فعالیت داشتند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در ادامه اظهار داشت: در طول ایام تابستان دوره های مختلفی با حضور مدیران مسؤول کانونهای فرهنگی هنری، کتابداران مساجد، اعضای کانونها و ائمه جماعات برگزار شده است که کرسی های نظریه پردازی، مسائل خانواده و جایگاه زن، مبارزه با فرقه های انحرافی و همچنین آموزش مهارت های زندگی ویژه زوج های جوان مسجدی از مهم ترین آنها است.

حجت الاسلام بابازاده با اشاره به فعالیت های قرآنی دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی تاکید کرد: طرح تلاوت نور یکی از طرح های قرآنی موفق است که در شش ماهه سال جاری به همت مدیران مسؤول کانون های فرهنگی هنری در 85 مسجد آذربایجان غربی اجرا شد.

وی با بیان این که در شش ماهه سال جاری دراستای اجرای طرح تلاوت نور امسال یک هزار و 800 جلد قرآن به مساجد آذربایجان غربی اهدا شده است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری طرح تلاوت نور در بیش از 220 مسجد استان اجرایی شود که در این صورت چهار هزار و 500 جلد قرآن به مساجد مجری طرح اهدا خواهد شد./936/پ202/س
ارسال نظرات