۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۱۳۸۲۴

نقش روحانیت در احیای فرایض دینی انکار ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: روحانیان مروج فرهنگ زکات ضمن ارتباط چهره به چهره با کشاورزان و روستائیان، نسبت به جمع آوری و مدیریت هزینه ها اهتمام ویژه ای دارند.
غرفه خبرگزاري رسا در تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی امروز در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های تبریز اظهار داشت: بهره مندی از ظرفیت رسانه های استانی در توسعه فرهنگ نوعدوستی و ترویج آموزه های دینی امری ضروری به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه سالانه تعدادی از روحانیان از سوی این مرکز برای ترویج و جمع آوری فرهنگ زکات به روستاهای استان اعزام می شوند، گفت: روحانیان مروج فرهنگ زکات ضمن ارتباط چهره به چهره با کشاورزان و روستائیان، نسبت به جمع آوری و مدیریت هزینه ها اهتمام ویژه ای دارند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خواستار تعامل و هم اندیشی متقابل دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز و اداره کل کمیته امداد آذربایجان شرقی در زمینه انعکاس اهمیت و ضرورت پرداخت زکات از دیدگاه اسلامی شد و اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته فرهنگ پرداخت زکات به عنوان واجب شرعی در روستاهای کشور مغفول واقع شده است.

وی با بیان این‌که روند پرداخت زکات در کشور سیری صعودی در سال‌های اخیر داشته است، گفت: در شش ماهه اول سال جاری 340 میلیون تومان زکات از کشاورزان سراسر استان جمع آوری شده که هدف نهایی برای سال جاری یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.

دشتی با بیان اینکه هم اکنون 350 روحانی و مبلغ در روستاهای سراسر کشور به امر تبلیغ زکات مشغول هستند، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال فرهنگ سازی گسترده و همگانی در سراسر کشور در خصوص پرداخت زکات هستیم، بایستی روحانیان مبلغ فریضه زکات در روستاها افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی خواستار ورود همه رسانه ها در جهت ترویج فرهنگ پرداخت زکات واجب از سوی کشاورزان شد و افزود: اعتقاد بر این که اگر فریضه زکات احیا شود، بسیاری از مشکلات روستاها برطرف خواهد شد و شاهد آبادانی ایران اسلامی خواهیم بود.

همچنین مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز به ارایه گزارشی از فعالیت های این دفتر خبری پرداخت./935/پ203/س
ارسال نظرات