۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۰۹۷

فعالیت پایگاه اینترنتی ختم قرآن مجید تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مردم آذربایجان شرقی از غرفه بنیاد ختم جهانی قرآن در نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز استقبال کردند.
قرائت قرآن
فائزه انصاری، قائم مقام بنیاد ختم جهانی قرآن مجید در آذربایجان شرقی، در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: بنیاد ختم جهانی قرآن مجید از ابتدای سال 87 بصورت دانشجویی و با هدف گسترش فرهنگ قرآنی در سطح بین الملل فعالیت خود را آغاز به‌کار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: وب سایت این بنیاد به 8 زبان زنده دنیا از جمله فارسی، عربی، اسپانیایی، روسی، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و آلمان، آماده پاسخگویی و ارایه خدمات برای کاربران اینترنتی است.

انصاری ادامه داد: هدف از تأسیس این بنیاد، گسترش فرهنگ قرآن خوانی میان آحاد مردم به ویژه جوانان است، چنانکه هم اکنون مسلمانان 82 کشور جهان عضو این بنیاد قرآنی هستند که بعد از آمریکا کشورهای برزیل، کانادا، آلمان، انگلیس رتبه‌های بعد را در عضویت این وب‌ سایت دارند.

وی با بیان اینکه حدود 400 هزار نفر از مسلمانان جهان عضو این وب سایت هستند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هر شب حدود 240 بار به نیت سلامتی و فرج امام زمان(عج)، ختم قرآن انجام می‌شود.

انصاری با تشریح شیوه فعالیت وب سایت بنیاد جهانی ختم قرآن گفت: قرآن به سه صورت روزانه یک صفحه، روزانه 10 آیه و ختم 1 تا 4 حزب در طول هفته از طریق این وب سایت ختم می شود.

قائم مقام بنیاد ختم جهانی قرآن مجید در آذربایجان شرقی تصریح کرد: ختم از طریق 2 روش اول دائم العمر است، به گونه ای که علاقه مندان پس از ثبت نام از طریق سایت با دریافت کد پیگیری و یا شماره تلفن های مربوطه می توانند از طرح ختم خارج شوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وب سایت ختم صلوات به نشانی www.salavaty.com نیز به دلیل استقبال و درخواست مردم راه‌اندازی شده که نیت صلوات‌ها، بنا به مناسبت‌های مختلف مذهبی تغییر می‌کند.

انصاری ادامه داد: این وب‌ سایت دارای لینک‌های مختلفی است که با تلاش سایر دانشجویان هر ماه بر تعداد این لینک‌ها اضافه می‌شود، همچنین لینک قرآن نفیس آنلاین به 67 زبان زنده دنیا با حضور 19 قاری سال گذشته در میلاد امام‌رضا(ع) افتتاح شد.

وی ادامه داد: تالار گفتمان قرآن، تدبر در قرآن، پیامک قرآنی به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، ‌شعر و مجله الکترونیک السابقون، کلام حکیمانه، التماس دعا و شمیم طوبی به نام ایستگاه آخر در قالب آرامگاه مجازی برای شهدا، از دیگر لینک‌های این وب‌‌ سایت است.

انصاری گفت: دفتر استانی بنیاد ختم جهانی قرآن اسفند ماه سال گذشته اولین حضور نمایشگاهی خود را در نمایشگاه فرهنگ کار تجربه کرد که آمار طرح ختم صلوات با نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) به عدد 186077 رسید.

وی افزود: اردیبهشت امسال نیز این بنیاد در نمایشگاه شهرک آسمانی فاطمیون دومین حضور نمایشگاهی خود در تبریز را تجربه کرد که با استقبال چشمگیری از سوی همشهریان روبرو بود، در آن ایام نیز طرح ختم صلوات ویژه حضرت زهرا(س) و ختم صلوات با نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) به عدد 18 میلیون و 683 هزار و 510 صلوات رسید.

گفتنی است، علاقمندان می‌توانند با ورود به نشانی سایت به نشانی www.ghorany.com و یا به شماره‌های 88887272-021 و 66566657-021 در طرح‌های مد نظر خود ثبت‌نام کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات