۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۴۱۲۷
آیت الله قبلان با انتقاد از سکوت عربی:

مسجدسوزی صهیونیست ها مقاصد شوم و اهداف نژادپرستانه را آشکار ساخت

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان جنایت اخیر صهیونیست ها در به آتش کشیدن مسجدی در کرانه باختری و سکوت عربی و بین المللی در برابر این جنایت های پیاپی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
آيت الله قبلان؛ رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته، جنایت اخیر صهیونیست ها در به آتش کشیدن مسجدی در الجلیل کرانه باختری را به شدت محکوم کرد و این اقدام شرم آور را نمایانگر وحشی گری رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مقدسات دینی دانست.

وی با اشاره به پیشینه دار بودن چنین اقداماتی از سوی صهیونیست ها و به آتش کشیدن مسجدالاقصی و حفاری در زیرساخت های این مسجد به منظور ویران کردنش و تلاش برای یهودی سازی قدس شریف با محو آثار اسلامی آن، تاکید کرد: نیروهای صهیونیستی با بازداشت معترضان فلسطینی به این اقدام بزدلانه صهیونیست ها جنایت بی شرمانه خود را تکمیل کردند.

آیت الله قبلان با ابراز اینکه این اقدام صهیونیست ها از مقاصد شوم و اهداف نژادپرستانه و ستیزه جویانه آنها پرده برمی دارد، افزود: صهیونیست ها نشان دادند که هرچه غیر صهیونیستی باشد قابل هتاکی است و می توان علیه هر که غیر صهیونیستی باشد تجازوگری کرد و مال و آزادی و جان و اعتقاد مذهبی اش را پایمال کرد.

وی با ابراز شگفتی نسبت به سکوت عربی در خصوص تجاوزگری های پیاپی دشمن صهیونیستی علی فلسطینی ها و مقدسات اسلامی در این سرزمین، اعراب و مسلمانان را به تلاش برای متوقف کردن این جنایت های رژیم اشغالگر و یاری رساندن به دین و مقدسات و اماکن مذهبی خویش فراخواند.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با تاکید براینکه جایز نیست که مسلمانان از مسؤولیت خود در یاری رسانی به فلسطین و جانبداری از ملت مظلوم فلسطین شانه خالی کنند، گفت: نباید بگذاریم فلسطین اسیر وحشی گری صهیونیستی گردد و مساجد این سرزمین به بازیچه صهیونیست ها تبدیل شود.

وی همچنین سکوت و سستی بین المللی پیرامون رخدادهای فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی در این سرزمین که به مثابه پوششی برای دشمن صهیونیستی و تشویق شهرک نشینان به ادامه تجاوزگری های خود است را به شدت محکوم کرد.

گفتنی است که شهرک نشین های صهیونیستی، روز گذشته در ادامه هتاکی به مقدسات اسلامی در سرزمین اشغالی فلسطین، مسجدی در روستای طوبا زنغریه از روستاهای الجلیل در کرانه باختری ضمن نوشتن شعارهای نژادپرستانه به زبان عبری بر روی دیوارهای این مکان عبادی، آن را به آتش کشیدند و به هتک حرمت قرآن کریم پرداختند که این اقدام با خشم شدید ساکنان این روستا روبرو شد، اما نظامیان صهیونیست با دفاع از اقدام شهرک نشینان صهیونیست به سرکوب مردم این روستا پرداختند./981/ب902/گ
ارسال نظرات