۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۳۶۹
رییس بازرسی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد:

استراتژی اصلی کانون‌های مساجد مقابله با ناتوی فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس بازرسی ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تأکید کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری استراتژی اصلی از ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مقابله با تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن است.
فرهنگ- تهاجم فرهنگي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدعلی حسینی خراسانی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فرهنگی بودن انقلاب جمهوری اسلامبی ایران، تاکید کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری استراتژی و هدف اصلی از راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور مقابله با جنگ نرم و ناتو فرهنگی دشمن است.

وی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را فرزندان اسلام و افسران خط مقدم مبارزه با جنگ نرم عنوان و خاطرنشان کرد: با توسعه کمی و کیفی کانون‌ها در راستای تحقق منویات رهبری در تلاش هستیم.

این مقام مسؤول با اشاره به مسجد محور بودن شعر دولت دکتر محمود احمدی نژاد گفت: دولت نهم و دهم با مساعدت ها و کمک‌های مالی سبب احیای مساجد شده است.

حجت الاسلام حسینی خراسانی با اشاره به فعالیت های ستاد هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد افزود: افزایش تعداد کانونها از 9 هزار و 200 باب به 11 هزار و 400 باب در شش ماهه اول سال جاری از مهم ترین این اقدامات است.

وی برگزاری اردوهای آموزشی، راه اندازی کانونهای تخصصیی برای جذب و استمرار حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را از برنامه های دیگر ستاد در سالجاری اعلام کرد و یادآور شد: در این مدت با توزیع چهل هزار جلد قرآن در 25 هزار مسجد مجری طرح تلاوت نور و همچنین راه اندازی 500 باب خانه نور در زمینه توسعه فعالیتهای قرآنی نیز اقدمات قابل توجهی انجام شده است.

رییس بازرسی ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: تاسیس 983 باب کتابخانه در سطح مساجد کشور ، گسترش برنامه های تبلیغی و ترویجی، مشارکت در طرح های ملی و فرهنگی، ارتقاء سطح مهارتهای اعضای کانونها از دیگر اقدامات شاخص انجام شده در شش ماه اول سالجاری است.

در ادامه نشست، مجتبی میرزایی نصب، مدیرکل اداره هنری ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مسجدی در تهران اظهار داشت: برای هر رشته از این جشنواره کارگروههای تخصصی تشکیل شده است.

وی جشنواره قرآنی مدهامتان را از مهم ترین بخش جشنواره جوانان مسجدی اعلام کرد و افزود: سال گذشته 8 هزار نفر از اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در این جشنواره قرآنی شرکت کرده بودند که امسال این آمار به دوازده هزار نفر افزایش یافته است.

میرزایی نصب، جشنواره شعر با عنوان « گدسته های سپید» را از جشنواره های برگزاری ستاد خواند که مرحله کشوری آن آذرماه امسال در ایلام برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره سرود ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی کشور، گفت: مرحله نهایی این جشنواره نیز بهمن ماه امسال برگزار می شود./936/پ202/س

ارسال نظرات