۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۴۶۷
نوام چامسکی:

سقوط رژیم صهیونیستی حتمی است

خبرگزاری رسا ـ زبان شناس و نظریه پرداز مشهور آمریکایی گفت: رژیم صهیونیستی همانند رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی فرو خواهد باشید.
چامسکي
به گزارش خبرگزاری رسا، نوام چامسکی ، زبان شناس و نظریه پرداز مشهور آمریکایی و منتقد سیاست های دولت های آمریکا در گفتگو با راشا تودی به تحلیل مسائل جهان امروز پرداخت.

وی در بخش از سخنانش گفت: رژیم صهیونیستی همانند رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی فرو خواهد باشید و پا برجایی آن تا به امروز به خاطر حمایت های گسترده آمریکا از این رژیم است.

چامسکی گفت: ریگان، رییس جمهوری سابق آمریکا در دهه 1980 از رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی حمایت می کرد و این رژیم احساس امنیت کرده و تحریم‌های سازمان ملل را نادیده می‌گرفت اما درست زمانی که حمایت های آمریکا از رژیم آپارتاید به پایان رسید این رژیم متلاشی شد.

نظریه پرداز آمریکایی افزود: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس 35 سال است همه راه حل های سیاسی ارائه شده که از سوی همه کشورهای جهان مورد حمایت قرار گرفته را رد کردند و نپذیرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اعتراضات مردم آمریکا به نظام اقتصادی این کشور گفت: جنبش وال استریت به خاطر گسترش فقر و بیکاری که شبیه به بحران بزرگ در سال 1929 میلادی در این کشور می باشد اتفاق افتاده است.

چامسکی گفت: مقامات آمریکایی باید نسبت به این موضوع هشیار باشند و تصمیمات مهمی در خصوص مسائل اقتصادی اتخاذ کنند.

نظریه پرداز مشهور آمریکایی همچنین در مورد انقلاب های عربی گفت: آمریکا پیش از این طرفدار و حامی دیکتاتورهای عربی بودند ولی امروز مدعی حمایت از مردم این کشورها شده اند و این سیاست دو گانه آمریکا موجب انزجار و خشم مردم شده است.

وی در پایان نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی در آمریکا و مخارج هنگفت آن انتقاد کرد./982/ب902/گ
ارسال نظرات