۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۴۴۷۵
عضو ارشد اخوان المسلمین:

آمریکا و رژیم صهیونیستی در فتنه های اخیر مصر دست دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد اخوان المسلمین مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی را عامل فتنه های طایفه ای در این کشور دانست.
کمال الهلباوي عضو ارشد اخوان المسلمين
به گزارش خبرگزاری رسا، کمال الهلباوی، عضو ارشد اخوان المسلمین مصر در گفت وگو با یکی از شبکه های ماهواره ای، از درگیری قطبی ها با نیروهای امنیتی این کشور به شدت انتقاد کرد.

وی نسبت به ادامه خشونت ها در مصر هشدار داد و گفت: فتنه های طایفه ای باید به سرعت ریشه کن شود خصوصا اینکه در آستانه برگزاری انتخابات هستیم. ادامه این وضعیت به لغو انتخابات منجر می شود و کشور در حالت آشوب قرار می گیرد.

الهلباوی افزود: گسترش تنش و آشوب در مصر سبب می شود تا مردم، حسرت روزهای فساد را بخورند، زیرا زندگی در پرتو دیکتاتوری از زندگی در آشوب بهتر است.

عضو ارشد اخوان المسلمین از حمله قطبی ها به نیروهای امنیتی انتقاد کرد و خطاب به آنان اظهار داشت: خواسته های شما چیست و چرا با روشی که دور از انتظار است به نیروهای امنیتی حمله کردید؟

وی آمریکا را عامل این حوادث خواند و تصریح کرد: دست داشتن جاسوسان در حوادث فتنه انگیز طایفه ای دور از ذهن نیست بویژه اینکه آمریکا به شعله ور ساختن آتش فتنه در داخل کشورهایی که در آن نفوذ دارد شهرت دارد، البته کوتاهی شورای نظامی و دولت نیز در بروز این حادثه نقش داشته است.

الهلباوی از نفوذ رژیم صهیونیستی در میان جوانان ابراز ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: امر دیگری که شورای نظامی به آن توجه ندارد بحران مصری هایی است که بازیچه رژیم صهیونیستی شده اند. صهیونیست ها به فریب جوانان مشغول هستند و این فاجعه از فتنه های طایفه ای کمتر نیست.

وی بر لزوم عدم توجه به خواسته های آمریکا تاکید کرد و بیان داشت: نفوذ بیگانگان در عربستان و لیبی بدین معناست که مصر در دید و نظارت کامل آمریکا قرار دارد، این امر سبب می شود تا از مقامات مصری بخواهم به هیچ وجه به خواسته های آمریکا مبنی بر حمایت از این کشور تن ندهند.

گفتنی است تظاهرات قطبی های مصر که در اعتراض به تخریب یک کلیسای بدون مجوز در شهر اسوان آغاز شده بود به درگیری شدید میان جوانان مسلمان و قطبی منجر شد که طی آن 25 تن کشته و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند./980/ب901/گ
ارسال نظرات