۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۴۴۹۱
مقتدی صدر:

اگر انگشتم آمریکایی باشد آن را قطع خواهم کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق با تاکید بر خروج اشغالگران از این کشور گفت: اگر انگشتم آمریکایی باشد آن را قطع خواهم کرد.
سيد مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی با تاکید بر لزوم خروج کامل اشغالگران آمریکایی در پایان سال جاری از عراق تاکید کرد.

وی در این باره گفت: به هیچ وجه با ماندن نیروهای نظامی، ارتش، پایگاه و مربیان نظامی آمریکایی در عراق راضی نیستم و حتی تعطیلی سفارت این کشور و خروج همه شرکت های آمریکایی را خواستارم.

سید مقتدی صدر افزود: نیروهای اشغالگر آمریکایی باید در پایان سال 2011 میلادی از خاک عراق خارج شوند و پس از آن دیگر نباید شاهد هیچ نیروی نظامی در کشور به بهانه آموزش های نظامی باشیم.

رهبر جریان صدر عراق تصریح کرد: مطمئن باشید اگر انگشتم آمریکایی بود آن را قطع می کردم.

این اظهارات بازتاب گسترده ای را در رسانه های عراقی به همراه داشت.

گفتنی است بر اساس توافقنامه امنیتی که میان در سال 2008 میان بغداد و واشنگتن به امضا رسید نیروهای آمریکایی موظف شدند در پایان سال 2011 میلادی به طور کامل از خاک عراق خارج شوند.

آمریکایی ها در آستانه پایان سال 2011 میلادی به شدت به دولت و پارلمان عراق فشار آوردند تا مدت حضور نیروهای خود را در این کشور تمدید کنند، ولی هنگامی که با مخالفت شدید ملت و گروه های سیاسی عراق مواجه شدند، حضور تعدادی از نیروهای خود را تحت عنوان مربیان نظامی خواستار شدند.

دولت آمریکا هم اکنون به عراقی ها فشار وارد می سازد تا مربیان آموزشی را از مصونیت قانونی بهره مند سازد که این امر نیز تاکنون با مخالفت شدید دولت، پارلمان، گروه های سیاسی و قشرهای مختلف ملت عراق مواجه شده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات