۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۵۱۶
آیت الله شبستری:

مخاطب اصلی یادواره‌های شهدا نسل جوان جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تأکید بر نوآوری و ابتکار در برگزاری یادواره‌های شهدا تصریح کرد: مخاطب و گروه هدف اصلی یادواره های شهدا نسل جوان و آینده ساز نظام هستند، از این رو باید برگزاری چنین ویژه برنامه هایی با جذابیت و مخاطب‌شناسی همراه باشد.
 آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در همایش دبیران یادواره های شهدا استان با تاکید بر این‌که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بزرگداشت شعائر اسلامی است، اظهار داشت: یادواره های شهدا نباید منحصر به ایام خاصی از سال بوده و مانند مراسم ختم و عزاداری معمولی برگزار شود.

وی با تاکید بر حفظ شان و جایگاه شهدا در یادواره ها گفت: بهتر است به جای این که به صورت جداگانه برای شهدا یادواره و سالگرد بگیریم، برای همه شهیدان شهر و استان یادواره برگزار شود.

آیت الله شبستری ادامه داد: تحقق این پیشنهاد بر شکوه و عظمت یادواره های شهدا می افزاید، افزون بر این که همکاری تمامی نهادها و سازمان‌ها برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این همایش ها کمک چشمگیری خواهد کرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر نوآوری و ابتکار در برگزاری یادواره های شهدا تصریح کرد: مخاطب و گروه هدف اصلی یادواره های شهدا نسل جوان و آینده ساز نظام هستند، از این رو باید برگزاری چنین ویژه برنامه هایی با جذابیت و مخاطب‌شناسی همراه باشد.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به سوء استفاده از وجهه خانواده شهدا در آستانه انتخابات مجلس هشدار داد و گفت: نباید اجازه داد عده ای برای جمع آوری آرای مردم، از آبرو و شأن خانواده های شهدا و ایثارگران خرج کنند.

وی همچنین با انتقاد از اقدامات برخی شهرداری ها نسبت به تغییر نام اماکن و خیابان ها گفت: تغییر نام شهدا به اسامی گل ها و گیاهان برای خیابان ها و معابر پسندیده و مطلوب نیست.

آیت الله شبستری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در بزرگداشت مقام و جایگاه خانواده های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با جانبازان قطع نخاع دلیلی واضح بر اهمیت این قشر ایثارگر برای نظام اسلامی و رهبری است.

همچنین بهلول نعمتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی بر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان تاکید کرد، اظهار داشت: امروز موج بیداری امت اسلامی با اقتدا به شهدای ایران در جریان است./935/پ202/س
ارسال نظرات