۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۱۴۹۰۲
در یک دادگاه غیابی؛

ربایندگان امام موسی صدر در بیروت محاکمه شدند

خبرگزاری رسا ـ شورای دادگستری لبنان، معمر قذافی، دیکتاتور فراری لیبی و شش تن از معاونانش در جنایت ربودن امام موسی صدر و دو همراهش را به صورت غیابی محاکمه کرد.
امام موسي صدر-معمر قذافي
به گزارش خبرگزاری رسا، شورای دادگستری لبنان، محاکمه غیابی معمر قذافی، دیکتاتور فراری لیبی و شش تن از معاونانش که در جنایت ربودن امام موسی صدر و دو همراهش، شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین در سال 1978 میلادی دست داشتند را روز گذشته، همزمان با شروع سال قضایی جدید به پایان برد.

در جریان این جلسه، یکی از وکلای مدافع پرونده ربوده شدن امام موسی صدر، ضمن سیاسی خواندن انگیزه اصلی ربایش وی، درخواست خانواده های شیخ یعقوب و بدرالدین(همراهان امام موسی صدر) را مبنی بر اعمال جریمه نقدی علیه متهمان به مبلغ صد میلیون دلار در ازای گذشت هر سال از زمان تاریخ ربوده شدن تا زمان آزادی کامل آنها را قرائت نمود.

در این جلسه که به ریاست قاضی سامی منصور و با حضور سعید میرزا، دادستان کل لبنان و خانواده های امام موسی صدر، شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین و نیز پنجاه تن از وکیلان مدافع این پرونده تشکیل شد، پس از مطرح شدن دادخواست های علیه قذافی و بررسی پرونده، صدور حکم به جلسه آینده در هجدهم نوامبر، نزدیک به یک ماه دیگر (27 آبان) موکول شد.

وکلای مدافع در این جلسه خواستار اشد مجازات برای معمر قذافی، متهم اصلی این پرونده و نیز شش نفر از همدستانش مرغنی مسعود تومی، احمد محمد حطاب، هادی ابراهیم سعداوی، عبدالرحمن محمد غویله، محمد خلیفه سحلول و عیسی محمد منصوری به اتهام شراکت در جرم، شدند.

پیش از این، قاضی این پرونده در کیفرخواست خود اعلام کرده بود که باید قذافی و شش تن دیگر در ارتباط با این پرونده و مشارکت در ربودن امام موسی صدر و همچنین ایجاد جنگ داخلی در لبنان و درگیری های مذهبی و طایفه ای به اعدام محکوم شوند./981/ب903/گ
ارسال نظرات