۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۰۶۲

چند خبر کوتاه از آذربایحان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره آموزشی «مطلع بیداری» در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی و یازدهمین مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان از مهم‌ترین اخبار کوتاه است.
چند خبر کوتاه از آذربایحان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فاطمه رازقی، مسؤول واحد خواهران سازمان بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی گفت: دوره آموزشی «مطلع بیداری» با محوریت مسائل زنان و خانواده 19 آبان ماه سال جاری به صورت کارگاه‌های تخصصی در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی ادامه داد: تبیین تفکرات و تئوری‌های ناب اسلامی در حوزه مسائل زنان و خانواده، ارتقای کیفی معلومات دختران دانشجو نسبت به شأن و مقام جنسیتی خود، آموزش و تربیت مربیان و محققان حوزه زنان و خانواده و پیشگیری از منحرف شدن دختران توسط گروه‌های انحرافی از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

مسؤول واحد خواهران سازمان بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی تعداد کارگاه‌های این دوره آموزشی را چهار کارگاه اعلام کرد و گفت: کارگاه «یاس و یاسمن» با بررسی آسیب‌های روابط دختر و پسر و نقش حجاب و عفاف در پیشگیری از برقراری روابط ناسالم، کارگاه «شوالیه‌های شیشه‌ای» به منظور بررسی مبانی فمینیسم و پیامدهای آن، کارگاه «بررسی اصول و الگوی شخصیت زن در اسلام» در مورد نقش‌های متفاوت دختری، همسری و مادری و کارگاه «حریم حساس» با بررسی مبانی استحکام خانواده از جمله این کارگاه‌های آموزشی- تخصصی است.

لازم به ذکر است، این کارگاه‌های آموزشی-تخصصی 19 آبان ماه با همت مسئول واحد خواهران سازمان بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی و با حضور استادان برجسته کشوری برگزار می شود.

همایش دوره ای بصیرت سیاسی بازنشستگان سپاه ملکان برگزار شد

به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه و دفتر پیشکسوتان جهاد شهادت سپاه ملکان همایش دورهای بصیرت سیاسی بازنشستگان سپاه ملکان در محل سالن اجتماعات سپاه ملکان برگزار شد. 

هاشم پور، مسؤول سیاسی سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی گفت: بازنشستگان باتجربه ترین قشر هر سازمان می باشند و باید از لحاظ بصیرت سیاسی طلایه دار و پیشتاز شاغلین باشند.

وی در ادامه بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان را بهار تجلی اندیشه اسلامی دانست و: مسلمانان وارد میدان شده اند و طاغوت های ظالم و مستکبر روزگار را یکی پس از دیگری به زیر خواهند کشید.


عمل به فرامین قرآنی باید مورد توجه فعالان این حوزه قرار گیرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در یازدهمین مجمع عمومی اتحادیه موسسات قرآنی مردمی آذربایجان شرقی گفت:آنچه فعالان قرآنی باید مد نظر داشته باشند توجه به فرامین و عمل به مفاهیم قرآن است.

حجت الاسلام حمید عظیمی با تاکید نقش قرآن در زندگی بشری گفت: اثر بخشی این فعالیت ها در سایه اخلاص و عدم توجه به جنبه های مادی آن است.

همچنین حجت الاسلام میکاییل اسکندری معاون فرهنگی و رییس دارالقرآن الکریم استان هم اجرای دقیق دستورالعمل ها‌، تلاش در مسیر تخصصی‌شدن موسسات ، تعامل با ادارات تبلیغات اسلامی و سعی در خودباوری و استقلال موسسات از مدیران را خواستارشد.

این مجمع با حضور 62 نفر از مدیران موسسات قرآنی استان برگزار و پس از انتخابات حسن نیک مرد، یونس ملارسولی، حسین قربانی، زهرا کوهی و داود محمودی به عنوان اعضای هیئت مدیره و سلیمان امامی و هاشم فرخی به عنوان اعضای علی البدل به مدت دو سال انتخاب شدند.

همچنین امیر علی قاسمی به عنوان بازرس اصلی و قربان رنجبری به عنوان بازرس علی البدل به مدت یک سال انتخاب شدند.

برگزاری آزمون تفسیر و احکام روحانیان طرح هجرت بستان آباد

آزمون تفسیر جزءهای 23 و24 و آزمون احکام روحانیون طرح هجرت در اداره تبلیغات اسلامی بستان آباد با حضور و نظارت رابط طرح برگزار شد.

حجت الاسلام مدرسی کارشناس اداره بستان آباد افزود: آزمون تفسیر جزءهای 23 و 24 و آزمون احکام خرید و فروش، طهارت، روزه، نکاح و تقلید ویژه روحانیون طرح هجرت در محل اداره تبلیغات اسلامی بستان آباد برگزار شد.

وی افزود: روحانیون شرکت کننده در این آزمون در روستاهای انباردا، جانبهان، آلانق و تیکمه داش مشغول فعالیت فرهنگی و تبلیغی هستند.

گردهمایی مبلغان شهرستان میانه برگزار شد

حجت الاسلام علی اصغر صیادی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی میانه در گردهمایی توجیهی آموزشی روحانیان و مبلغان شهرستان میانه پیروی از مکتب اهل بیت(ع) را صراط مستیم هدایت دانست و برترویج این مکتب به عنوان راه هدایت و رستگاری جامعه بویژه جوانان تاکید کرد.

وی منبر و خطابه در مجالس مذهبی و عمومی ر افرصتی ارزشمند برای تبلیغ دین و معارف غنی اسلامی برای عموم مردم برشمرد.

گفتنی است، در ادامه جلسه مبلغان حاضر در جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادت خود پیرامون مسائل مرتبط با امور تبلیغی و مشورت و تبادل نظر پرداختند./935/د101/س

ارسال نظرات