۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۵۱۱۱
مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در منطقه 13 دانشگاه آزاد:

ظرفیت‌های موجود حقوق بشر در اسلام شناسانده شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی بر شناسایی ظرفیت های موجود حقوق بشر در اسلام تاکید کرد.
حجت الاسلام رحيم همزبان قراملکيT مسؤول دفتر نمايندگي مقام معظم رهبري در منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی، حجت الاسلام رحیم همزبان قراملکی امروز در دومین جلسه سالانه هیئت امنای کمسیون حقوق بشر اسلامی دفترمنطقه ای شمال غرب کشور که در سالن اجتماعات دادگستری تبریز و با هدف بررسی مسائل حقوق بشر منطقه برگزار شد، با تاکید بر شناسایی ظرفیت های موجود حقوق بشر در اسلام گفت: مطالعه حقوق و مبانی حقوقی هر کشور و مکتبی ، بیانگر میزان ارزشی است که آن کشور و مکتب برای انسان قائل شده است.

وی با بیان اینکه حقوق اسلام در برابر غرب بسیار کامل و جامع می باشد ادامه داد: در حقوق ایران به دلیل اینکه مبانی آن از اسلام استخراج شده و اسلام نیز به تمامی جنبه های فردی و اجتماعی انسان توجه کامل نموده است، لذا حقوق آن بسیار جامع و کامل می باشد.

حجت الاسلام همزبان قراملکی با بیان اینکه هیچ مکتبی در جهان همانند اسلام برای انسان اهمیت قایل نشده است افزود: تضمین‌کننده واقعی حقوق بشر، اسلام است که حیات انسانی و اسلامی را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه با نگاهی تامل برانگیز به فقه اسلامی خواهیم دید که ظرفیت‌های فراوانی در آن وجود دارد که می‌تواند در رابطه با حقوق بشر مورد استفاده قرار گیرد، افزود: در فقه اسلامی حقوق بشر جایگاه بسیار گسترده ای دارد و در ابواب مختلف از این موضوع بحث به میان آمده، از این رو محققان و پژوهشگران حوزه باید مبانی دینی و اسلامی حقوق بشر را تبیین و عرضه کنند.

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه قبل از اینکه حقوق بشراسلامی را به دنیا عرضه کنیم بایستی همه جوانب آن را در داخل کشورمان پیاده کنیم، ادامه داد: روشن است اگر پدر یا مادری خود دروغ بگوید و از فرزند بخواهد دروغ نگو، این سخنان کم ترین اثر را در دل فرزند او می گذارد، اما اگر خود همه این مسائل را رعایت کند، شاید نیازی به امر و نهی زبانی نیز نباشد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری با فعالان حقوق بشر دیگر کشور های اسلامی افزود: کمیسیون حقوق بشراسلامی بایستی زمینه همکاری و ارتباط بیشتر فعالان حقوق بشر ایران را با فعالان حقوق بشر در کشورهای اسلامی بویژه مصر و لیبی فراهم سازد.همچنین

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان گفت: حقوق بشر اسلامی بایستی در داخل و خارج از کشور از طریق صدا و سیما و مطبوعات و همچنین فضای مجازی تبلیغ و تبیین شود.

 صمد فرامرزی با بیان رویکرد متعالی فقه اسلامی به حقوق بشر گفت: کامل ترین و جامع ترین مبانی حقوق بشر در فقه اسلامی تبیین شده است، بنا بر این نباید در برابر حقوق بشر غربی حالت تدافعی داشته باشیم، مواضع ما در موضوع حقوق بشر بایستی آفندی باشد.

وی با اشاره به ادامه و افزایش دامنه حرکت‌های آزادی‌خواهانه کشورهای اسلامی در ماه های گذشته، این حرکت‌ها را بسیار عمیق دانسته و افزود: بر‏خلاف توهم حکام جائر این کشورها، مردم تقاضاها و خواسته‌هایشان خواسته‌های عمیق دینی، اسلامی، آزادی‌خواهانه و انسانی است و این خواسته‌ها وقتی انباشته می‌شود و در طول سالیانی سرکوب می‌شود طبیعتاً با سرکوب و کشتار مردم بی‌گناه هرگز فروکش نخواهد کرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های رسانه های برای بیداری اسلامی گفت: بایستی از تمامی ظرفیت های کشورهای اسلامی در عرصه رسانه ، اینترنت و مطبوعات برای رساندن پیام بیداری اسلامی استفاده نمود.

فرامرزی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر در قبال جنایات و رفتار غیرانسانی حاکمان ظالم سکوت کرده اند افزود: آنها حقوق بشر را ابزاری برای استفاده از منافع کشورهای دیگر ساخته اند و باید بگویم اقدامات کشورهای غربی خصوصاً آمریکا در موضوعات حقوق بشر دوگانه و منافقانه می باشد.

همچنین رئیس شوراهای حل اختلاف استان گفت: ضروریست کمیته ای در داخل کمیسیون حقوق بشراسلامی جهت رصد کردن اتفاقات خلاف حقوق بشری دنیا تعیین و فعال شود.

رضا مسعودی فر با بیان اینکه تنها راه مطالبه حقوق بشر اسلامی، فهم زبان‌های زنده دنیاست گفت: بایستی کمیته علمی کمسیون حقوق بشر اسلامی فعال شده و با ارائه مقالات اهل فن در مورد حقوق بشراسلامی به زبانهای مختلفی همچون انگلیسی ، روسی ، فرانسوی و عربی ، پیام حقوق بشراسلامی به جهانیان و عرصه بین الملل عرضه شود.

وی ضمن انتقاد از انفعال کمسیون حقوق بشر اسلامی در مورد عدم رصد شدن اتفاقات خلاف حقوق بشری دنیا افزود: ضروریست کمیته ای در داخل کمیسیون حقوق بشراسلامی جهت رصد کردن اتفاقات خلاف حقوق بشری دنیا تعیین و فعال شود.

مسعودی فر با بیان اینکه چطور با زندانی شدن یک فرد خلافکار و قاتل در داخل کشور ، سیل مکاتبات ، نامه ها و اعتراضات فعالان و گروه های حقوق بشر از سرتاسر دنیا دریافت می شود ولی خود ما در مورد نقض حقوق بشر در کشورهای دیگر برنامه ای نداریم افزود: متاسفانه در خارج از کشور در مورد حقوق بشراسلامی کاری صورت نپذیرفته است./935/د103/س
ارسال نظرات