۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۴۷۵
دبیرکل حزب الله لبنان: /بخش نخست/

آمریکا سرشکسته از عراق بیرون رفت/امروز نیازمند همبستگی برای رویارویی با دشمن صهیونیستی هستیم

خبرگزاری رسا ـ سید حسن نصرالله در برنامه ای در شبکه المنار به بررسی رخدادهای جهان عرب و تحولات منطقه و بیان دیدگاه حزب الله درباره آنها پرداخت.
سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، ساعت 20:30 امشب با حضور در شبکه المنار به بررسی برخی از رخدادهای جهان عرب و تحولات منطقه و بیان دیدگاه حزب الله درباره آنها پرداخت.

وی انقلاب های عربی را انقلاب هایی مردمی خواند و گفت: بر اساس اطلاعاتی که از منابع مورد اعتماد به دست آوردیم، پیش تر نیز گفتیم که جنبش هایی که در کشورهای عربی رخ داد، جنبش هایی مردمی بوده و برخاسته از اراده ملی مردم بوده و آمریکا دخالتی در آن نداشته است؛ چراکه این رژیم ها از تونس و مصر گرفته تا لیبی و بحرین همه آمریکایی هستند یا بودند و تنها نظام سوریه است که آمریکایی نیست.

سید حسن نصرالله دستاوردهای این انقلاب ها را برآمده از مردمی بودن این خیزش ها دانست و افزود: این در حالی است که آمریکا به دنبال مصادره این انقلاب ها و منحرف ساختن آنها از مسیر اصلی به سوی اهدافش است که برخی از آنها عبارتند از: تلاش این کشور برای بازیابی اعتبار خود در کشورهای عربی و آمریکایی و روی کار آوردن نظام هایی وابسته به او یا همسو با منافعش.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا تاکنون در تحقق اهداف شوم خود ناکام مانده است، آگاهی و هوشیاری نسبت به فعالیت ها و تحرکات آمریکا و نیز حضور مردمی گسترده در میدان های مختلف و انتخابات پارلمانی را راهکار رویارویی با این مقاصد شوم آمریکایی دانست و افزود: مصر، تونس و لیبی می توانند با عزم و اراده ملی خود، فرصت سوء استفاده را از دشمنان بگیرند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به صحبت هایی که پیرامون در خطر بودن اقلیت ها از سوی اکثریت شنیده می شود، گفت: این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است و پیش از همپیمانی اقلیت ها در برابر اکثریت باید پرسید که علیه چه کسی متحد می شوید و چه تهدیدی در میان است؟ نخستین خطر و تهدید بزرگ علیه همه ملت های منطقه و تمام گروه های آنها دشمن صهیونیستی است و پس از آن نوبت به تهدید آمریکایی می رسد که می کوشد، پروژه خاورمیانه جدید را پس از شکست اولیه اش، احیا کند که محور اساسی آن ایجاد چنددستگی نژادی و طایفه ای در منطقه است.

وی با اشاره به پدیده تکفیری گری، گفت: اکثریت اهل سنت مانند اقلیت های دیگر در خطر رژیم صهیونیستی، چنددستگی و جریان افراطی تکفیری ها هستند و عملیات های تروریستی اخیر در عراق نیز که عملیات هایی انتحاری بود نه استشهادی به دست سازمان القاعده علیه مساجد شیعه و اهل سنت به یک میزان به اجرا در آمد.

سید حسن نصرالله با اشاره به کشته شدن بیش از 350 امام جماعت از اهل سنت عراق به دست تروریست های القاعده بنا بر اعلام یکی از علمای اهل سنت و با تاکید بر اینکه پیروان هیچ یک از ادیان و هیچ یک از نژادهای عراقی از این اقدام های تروریستی در امان نبوده اند، افزود: از میان چهار هزار عملیات تروریستی چند مورد علیه نیروهای آمریکایی بوده است؟ ایمن ظواهری، القاعده را عامل این عملیات ها دانسته است و عملیات های تروریستی دیگری در پاکستان و افغانستان نیز علیه شیعیان و اهل سنت صورت گرفته است.

وی با محکوم کردن همبستگی و هم پیمانی اقلیت ها علیه اهل سنت، تاکید کرد: ما نیازمند همبستگی و همپیمانی در رویارویی با رژیم صهیونیستی و عوامل تفرقه افکنی در منطقه و تکفیری ها هستیم و مسؤولیت رویارویی با این تکفیری ها به عهده جریان های مختلف اهل سنت است.

دبیرکل حزب الله لبنان با ابراز خرسندی بسیار نسبت به سرنگونی نظام دیکتاتوری لیبی و پایان یافتن کشتار و کشمکش در این کشور بر ضرورت حفظ وحدت ملی و ثروت های لیبی و آغاز عملیات بازسازی در این کشور تاکید کرد و پیرامون مساله ربایش امام موسی صدر و دو همراهش گفت: پس از تغییرات اخیر و کشته شدن قذافی، فرصت خوبی به دست آمد ولی تا بدین ساعت اطلاعاتی به دست نیاورده ایم و باید تمامی تلاش خود را با پیگیری رؤسای قوای سه گانه لبنان و دیگر دوستان دراین خصوص مبذول داریم و امیدواریم که شورای انتقالی ملی لیبی این وظیفه انسانی و اخلاقی را به انجام برساند.

وی در خصوص عقب نشینی کامل نیروهای آمریکا از عراق در پایان سال میلادی جاری، گفت: توافق به دست آمده بدون هیچ گونه مبالغه یک پیروزی واقعی برای ملت عراق، مقاومت عراق و نیروهای پایداری است که سر تسلیم در برابر سلطه جویی آمریکا فرو نیاوردند. عقب نشینی آمریکا از عراق شکستی تلخ برای آمریکا و دستاوردی تاریخی برای ملت این کشور است و آنچه منجر به این پیروزی تاریخی شد، مقاومت در برابر آمریکایی ها، پایداری ملت عراق و ورود به ساز و کار سیاسی و در پی آن تشکیل پارلمان ملی و دولت مستقل شد، بود.

سید حسن نصرالله با تقدیر و سپاس از دولت های بازدارندگی در حمایت و پشتیبانی از مقاومت عراق و مهاجران عراقی، تاکید کرد: آمریکا سرشکسته از عراق بیرون خواهد رفت پس از آنکه ابتدا برای باقی گذاشتن پنجاه هزار سرباز مذاکره کردند و سپس سی هزار و پس از آن ده هزار و سرانجام امروز بر سر سه هزار سرباز بحث می کنند و آن هم بدون حمایت و تمامی گروه های عراقی در این خصوص با هم توافق دارند./981/ب912/گ
ارسال نظرات