۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۵۴۸۹
مفتی برجسته شیعه در لبنان:

امیدواریم شورای انتقالی لیبی ابهام زدایی از مساله امام موسی صدر را در اولویت خود قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ مفتی برجسته شیعه در لبنان، امام موسی صدر را انسانی عظیم خواند و شورای انتقالی لیبی را به حداکثر تلاش برای ابهام زدایی از مساله ربایش وی فراخواند.
شيخ احمد قبلان مفتي شيعه لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در مراسمی در منطقه زراریه در جنوب لبنان با اشاره به مطرح شدن دوباره مساله امام موسی صدر و دو همراهش پس از کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور جنایتکار لیبی، گفت: با دلی پر از امید و بندگی از درگاه الاهی مسئلت می کنیم که امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین را در سلامت کامل به سوی ما بازگرداند.

این مفتی برجسته شیعه در لبنان، شورای انتقالی ملی لیبی را به حداکثر تلاش برای بازگرداندن امام موسی صدر به آغوش امت و روشن ساختن این مساله که همراه با طولانی تر شدنش پیچیدگی آن نیز افزایش یافته است، فراخواند و افزود: امیدواریم شورای انتقالی لیبی ابهام زدایی از این مساله که همه ما را به ستوه آورده است را در اولویت خود قرار دهد.

وی تلاش برای حل این مساله را وظیفه هر کسی دانست که می تواند کاری در این خصوص انجام دهد و گفت: دولت لبنان باید با جدیت این مسؤولیت را به عهده بگیرد به ویژه آنکه تمامی بیانیه های حکومتی، دربردارنده بندی در این مورد هستند، لذا دولت باید با جدیت تمام این مساله انسانی و ملی را پیگیری کند.

شیخ احمد قبلان، امام موسی صدر را انسانی عظیم خواند و افزود: پس از آنکه خطر ایشان نسبت به نظام های خود را دریافتند او را ربودند؛ چراکه نظام های آنها بر مبنای قلع و قمع و خشونت پایه گذاری شده بود و اساسش کشتار و خونریزی بود و امام موسی صدر پرچمدار عدالت و گفت و گوی سازنده بود و در این باره فرقی میان مسلمان و مسیحی و سنی و شیعه نمی شناخت و هم به مساجد و حسینیه ها می رفت و هم به کلیساها.

وی با ابراز اینکه امام موسی صدر در برخورد با دیگران، دیگری را به عنوانی انسانی با کرامت و دارای ارج و احترام می نگریست و دولت را به سازندگی برابر در تمامی مناطق فرامی خواند، انسان را محور توجه امام موسی صدر دانست و افزود: او را ربودند؛ چراکه نمونه راستین مکتب محمدی، علوی، حسینی و فاطمی بود که دشمنان را به ترس و واهمه انداخت و آنها را به ربودنش واداشت.

این در حالی است که اخیرا پس از کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور لیبی به دست انقلابیون این کشور و اعلام استقلال و آزادی کامل لیبی، امیدها برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر افزایش یافته است و گروه های مختلفی پیگیری این مساله را به صورت رسمی از سر گرفته اند./981/ب903/گ
ارسال نظرات