۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۱۵۸۱۹
آیت الله شبستری:

فرقه‌های انحرافی حربه‌ دشمنان برای انحراف جوانان ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در قالب جنگ نرم با استفاده از ابزارهای اینترنتی، ماهواره‌ای و رسانه‌ای تلاش می‌کند اذهان و افکار جوانان ما را تسخیر کنند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در دیدار مسؤولان و اعضای بسیج دانش آموزی استان، اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی با شکست در جبهه های نظامی، جنگ نرم گسترده ای برای استحاله فرهنگی ملت ایران به ویژه جوانان آغاز کرده اند.

وی با بیان این‌که استکبار جهانی به دنبال بی هویتی جوانان ایرانی و گرایش به فرهنگ مبتذل غرب است، گفت: دانش آموزان بسیجی باید با تقویت ایمان و جهاد نفس الگویی برای دیگر نوجوانان و جوانان باشند، چراکه امروز نیازمند تقویت بصیرت، معنویت و ولایت مداری در مقابله جدی با دشمنان نظام هستیم.

عضو خبرگان رهبری بر تداوم برنامه های فرهنگی و برگزاری کلاس های آموزشی عقیدتی تاکید کرد و گفت: با آمادگی کامل معنوی و ایمانی می توان دشمنان را در جنگ نرم و در راستای به انحراف کشاندن افکار جوانان ناکام گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنبن در ارتباط با جهاد از دیدگاه قرآن ادامه داد: جهاد از دیدگاه قرآن منحصر به بعد دفاعی و نظامی نیست، بلکه دامنه معنایی و مفهومی جهاد بسیار وسیع و گسترده است و شامل جهاد با کفار، مجاهدت علمی و معرفتی و ... است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تلاش در راه توسعه و نشر تعالیم دینی یکی از مصادیق بارز جهاد است،خاطر نشان کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی به دلیل شکست در مقابله با آرمان‌های انقلاب اسلامی در قالب جنگ نرم با استفاده از ابزارهای اینترنتی، ماهواره‌ای و رسانه‌ای تلاش می‌کند اذهان و افکار جوانان ما را تسخیر کرده و به انحراف بکشاند تا بتواند به اهداف سیاسی و استکباری خود نایل شود.

آیت الله شبستری در ادامه مقابله با جنگ نرم را یکی از تکالیف دینی و انقلابی بسیج دانش‌آموزی دانست و تصریح کرد: بسیجیان مجموعه دانش‌آموزی و فرهنگیان باید برای مقابله با جنگ نرم به تشکیل کلاس‌های تفسیر قرآن و برگزاری دوره‌های عقیدتی اهتمامی ویژه به خرج دهند تا بتوانند توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی خنثی کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان در قالب فرقه‌های انحرافی، اعم از شیطان‌پرستی، بهائیت و وهابیت با هدف ضربه به باورهای دینی جوانان ایرانی فعالیت می‌کنند، افزود: بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، دانشجویی و اساتید باید دوشادوش مبارزه با جنگ نرم از آمادگی‌های دفاعی و نظامی نیز غفلت نورزند تا بتوانند از این طریق به‌عنوان عامل بازدارندگی عمل کنند.

همچنین حبیب حیدری، مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برنامه های امسال هفته بسیج دانش آموزی با شعار دانش آموز بسیجی، تجلی ایمان، دانایی و ولایتمداری اجرا می شود، برگزاری نشست حلقه های معرفتی و بصیرتی شجره طیبه (طرح صالحین) را در راستای تقویت ایمان دانش آموزان بسیجی عنوان کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات