۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۸۴۷
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان:

آیت الله زنجانی تجلی وحدت حوزه و دانشگاه بود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به تلاش های آیت الله عمید زنجانی در وحدت حوزه و دانشگاه گفت: آن عالم آگاه به زمان، تجلی وحدت این دو مرکز علمی بود.
عميد زنجاني
سعید حسینی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان که در پی ارتحال آیت الله عمید زنجانی صورت گرفت، اظهار داشت: آن عالم وارسته، آگاه به زمان و آشنا به مسائل جاری حوزه و دانشگاه بود، از این رو از هیچ تلاشی در وحدت حوزه و دانشگاه دریغ نکرد.

وی با بیان این‌که آیت الله زنجانی تجلی وحدت حوزه و دانشگاه بود، تصریح کرد: شاگردان آن مرحوم، امروز یکی از تأثیرگذارترین افراد در حوزه و دانشگاه هستند، که این مسأله نشان از نقش بی بدیل آن استاد ارجمند در تربیت طلاب و دانشجویانی متعهد و متخصص دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: آیت‌الله عمید زنجانی از چهره‌های بسیار شاخص، فرهنگی و علمی کشور و جهان اسلام بود که آثار مختلفی از آن عالم گرانقدر به یادگار مانده و امروز در دانشگاه‌های مختلف کشور و حتی جهان مورد استفاده و تدریس قرار می گیرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این‌که آیت‌الله عمید زنجانی معلمی دلسوز و افتخار استان زنجان و منطقه آذربایجان است، ادامه داد: باید شخصیت و جایگاه علمی آیت‌الله  زنجانی، مورد تجلیل قرار گیرد، این امر بدون شناساندن آن بزرگوار به جویندگان علم دانش در حوزه و دانشگاه محقق نخواهد شد.

گفتنی است، آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی استاد حوزه و دانشگاه و رییس سابق دانشگاه تهران ۱۰ فروردین ۱۳۱۶ در شهرستان زنجان، متولد و بامداد روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

وی سه سال گذشته به علت عارضه قلبی در یکی از بیمارستان های شهر تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و در نهایت پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری قلبی، صبح یکشنبه در سن 74 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.

عضویت در گروه آموزشی حقوق خصوصی و اسلامی و تدریس حوزه و دانشگاه و دو دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق مرحوم آیت‌الله عمید زنجانی است./935/ت302/س
ارسال نظرات