۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۱۵۸۹۶

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان‌

خبرگزاری رسا ـ فرهنگ زیربنای توسعه هر کشور، بزرگداشت مفاخر کشور، فعالیت بیش از 18 کانون فرهنگی در گتوند، تشریح برنامه‌های دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر، تجلی استکبار ستیزی مردم در 13 آبان و بزرگداشت مفاخر کشور، از عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، قدرت الله امانی پور، فرماندار گتوند، در جمع مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و اعضای انجمن های هنری، اظهار داشت: کلیه فعالیت های فرهنگی که با برنامه ریزی بلند مدت انجام می شوند، در مدت زمان طولانی نتیجه بخش خواهد بود.

امانی پور، با اشاره به مشکلات کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان گتوند، بیان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با مشکلاتی رو به رو هستند که فرمانداری با قدرت پیگیر حل مشکلات آنان بوده و امیدواریم در مدت زمان کوتاهی این مشکلات برطرف می شوند.

فرماندار گتوند گفت: در سطح شهرستان در زمینه توسعه فرهنگی فعالیتهای بسیار خوبی صورت گرفته است که امیدواریم در آینده نیز این گونه فعالیت ها بیشتر شود.

فعالیت بیش از 18 کانون فرهنگی در گتوند

همچنین احمد عبدالهی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، در بخش دیگری از این دیدار، با قدردانی از همکاری های فرماندار گتوند با کانون های فرهنگی، خاطر نشان کرد: هم اکنون 18 کانون فرهنگی هنری مساجد، شش انجمن هنری و یک موسسه قرآنی زیر نظر این اداره در شهرستان گتوند فعال هستند.

این فعال عرصه فرهنگی، در ادامه گفت: کسب مقام های متعدد در سطح استان و کشور نشان از موفق بودن این کانونها و مساجد در امور فرهنگی منطقه دارد.

گفتنی است، در پایان این نشست، مدیران کانونها و رؤسای انجمن های گتوند نیز به بیان نقطه نظرات، مسایل و مشکلات حوزه فعالیت خود پرداختند.

13 آبان نماد استکبار ستیزی و تجلی مردم است

سید جعفر طباطبایی، معاون فرماندار آبادان، در نشستی که به منظور تشریح برنامه ‌های ادارات و دستگاه‌های شهرستان برای گرامیداشت اعیاد مبارک قربان و غدیر خم و همچنین روز 13 آبان در فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با عنایت خداوند متعال در سال جاری شعار استکبارستیزی از مرزهای ایران خارج شده و در کشورهای آسیایی و آفریقایی تجلی یافته ‌است.

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود، بیان داشت: از همه دستگاه‌ها خواستاریم تا با برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم این روز با حضور دانش‌‌آموزان و دانشجویان و همچنین مردم شهر، یاد و خاطره شهیدان دانش‌آموز را زنده نگه‌ دارند.

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: 13 آبان نماد استکبار ستیزی و تجلی مردم است، که باید به شیوه ای گسترده و دشمن کوب برگزار شود.

طباطبایی در خصوص دهه ولایت که در فاصله دو عید بزرگ مسلمانان و به ویژه شیعیان یعنی عید قربان و عید غدیر خم قرار دارد، گفت: دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیرخم یک دوره زمانی کوتاه با تأثیر بسیار زیاد است که باید ارزش معنوی آن را قدر دانسته و به طور شایسته آن را گرامی بداریم.

معاون فرماندار آبادان خاطرنشان کرد: این اعیاد متعلق به مردم هستند و باید اجازه بدهیم مردم به طور خود جوش این جشن‌ها را برگزار کنند.

وی ادامه داد: بزرگداشت این روزهای پربرکت توسط مردم همیشه با کیفیت و معنویت بیشتری برگزار شده‌است.

طباطبایی در این خصوص تصریح کرد: مسئولان و ادارات باید برای برپایی این مراسم مردم را هدایت، راهنمایی و مدیریت کرده و هرگونه کمبود و کاستی را برطرف کنند تا شاهد برگزاری باشکوه جشن‌ها در این اعیاد مهم باشیم.

معاون فرماندار آبادان، در پایان سخنان خود، گفت: این دو عید به ویژه عید غدیرخم دو روز تأثیرگذار در مکتب تشیع هستند که باید از آنها برای پرکردن فاصله‌ای که تا شأن ولایت و امامت داریم نهایت بهره را ببریم.

برنامه های دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر تشریح شد

حجت الاسلام عبدالله منصوری، با اشاره برنامه های دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر اظهار داشت: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، مسابقه عکاسی با موضوع نماز و نیایش، برگزاری میزگردی با عنوان اخلاق‌مداری در سیره امام علی(ع)، بخشی از برنامه های دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر هستند.

رییس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر، بیان داشت: این دفتر، به مناسبت 13 آبان‌ماه مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «چرا آمریکا ستیزی؟» در این واحد آموزشی برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که مراسمی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در این دانشگاه برگزار شد، اذعان داشت: به مناسبت عید غدیر خم، برنامه‌های فرهنگی متعددی هم‌چون مسابقه عکاسی با موضوع نماز و نیایش و مسابقه کتابخوانی، در این واحد آموزشی برگزار می‌شود.

رییس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر، از تلاش برای برگزاری میزگردی با عنوان اخلاق‌مداری در سیره امام علی(ع)، با حضور تشکلات دانشجویی، هیأت‌های مذهبی و اساتید در سالن زکریای رازی این واحد آموزشی خبر داد.

حجت الاسلام منصوری از چاپ نخستین نسخه نشریه قرآنی باعنوان ارمغان در نیم‌سال نخست خبر داد و افزود: به دلیل هزینه‌ی بالای چاپ نشریات در بیرون از دانشگاه، در نظر داریم اتاقی مخصوص طراحی و چاپ نشریات در دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین از اعزام 80 دانشجوی پسر به مقصد مشهد مقدس خبر داد و گفت: دانشجویان فعال فرهنگی از نیمه‌ بهمن‌ماه سال 90 به مدت یک هفته به مشهد مشرف می‌شوند.

رییس دفتر فرهنگ دانشگاه‌ آزاد اسلامی ماهشهر درباره کانون‌های دانشجویی این دانشگاه اظهارداشت: دانشگاه دارای کانون‌های مهدویت، هیات‌کمیل، مکتب الزهرا، گروه خیر اندیشان فتوت و کانون ادب و هنر است.

بزرگداشت مفاخر کشور از برنامه های مهم فرهنگی دولت است

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور، در آیین چهارمین سالروز درگذشت شاعر انقلاب قیصر امین پور، اظهار داشت: از شاخص های سفرهای استانی که به تصویب رسیده بزرگداشت مفاخر و تکمیل بناهای یادمان مفاخر می باشد که اعتبارات خوبی برای این منظور به هراستان تخصیص یافته است.

وی حجم اعتبارات فرهنگی امسال دولت را یکهزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که پارسال نیز همین مقدار اعتبار برای امور فرهنگی کشور تخصیص یافت که هر یک استانها به تناسب گستردگی و فعالیتها و برنامه های فرهنگی سهم خود را داشتند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری، اظهار امیدواری کرد و گفت: در بودجه فرهنگی سال 91 که همین اعتبارات فرهنگی تکرار خواهد شد و برای استانها 5 ساله در نظر گرفته شده است اما در تعریف شاخص ها به گونه ای اقدام شود که هر استان بخوبی بتواند از این اعتبارات استفاده کند.

حجت الاسلام میر تاج الدینی با تجلیل از شاعر برجسته انقلاب قیصر امین پورگفت که باید آیین سالگرد این شاعر گرانقدر انقلاب هر سال با شکوهتر از سال قبل برگزار شود.

وی افزود: باید آیین گرامی داشت شاعر برجسته قیصر امین پور به صورت ملی و سراسری برگزار و به یک رویداد مهم فرهنگی در ادبیات انقلاب اسلامی تبدیل شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: شاعر فرزانه دکتر قیصر امین پور تنها متعلق به این منطقه نداشت بلکه به کل انقلاب و کشور تعلق داشت.

وی گفت که تجلیل و تعظیم از شعرای انقلاب تجلیل از شعائر انقلاب می باشد و این یک وظیفه و رسالتی برای همه متولیان فرهنگی و مردم عزیز است.

معاون حقوقی و پارلمانی رییس جمهوری، در پایان سخنان خود، از تلاش مسوولان در ساخت یادمان و مقبره قیصر امین پور قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش مسوولان سالن و بقیه مجموعه نیز تکمیل و به یک پایگاه فرهنگی برای ادبیات انقلاب در منطقه مبدل شود.

همچنین در بخش دیگری از این آیین، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص ویژگی های شعر قیصر امین پور، ساده زیستی و روحیه انقلابی این شاعر بزرگ انقلاب به ویژه آثار ارزشمند وی در مورد دفاع مقدس رزمندگان اسلام سخنانی را ذکر کردند.

قابل ذکر است، در این آیین تنی چند از شعرای استان خوزستان و کشور اشعاری را در وصف این شاعر فرزانه خواندند و سپس بر مزارش با قرائت فاتحه یاد و خاطره وی را با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری و دیگر مسوولان گرامی داشتند.

قیصر امین پور شاعر نامی و ارزنده انقلاب متولد 1338 در شهرستان گتوند می باشد که در تاریخ 8 آبان سال 1386 بر اثر عارضه قلبی در تهران در گذشت./9465/پ201/س
ارسال نظرات